Welkom

Mijn belevenissen deel ik hier graag door middel van foto’s en verhaaltjes.

woensdag 3 oktober 2018

Appels en peren vergelijken...

 

Zoals ik al eerder schreef, hoop ik zelf een appelboom te kunnen planten in mijn moestuin. Ik was van plan om een Elstar te nemen, maar ik kreeg vorige week
een grote zak Goudrenetten, daar heb ik heerlijke gerechten meegemaakt:

Appel- kaneel crumble
Hete bliksem
Gevulde appels uit de oven
Heel veel appelmoes
Op het lijstje staat nog appeltrifle 
















Wie een lekker recept heeft, ik houd mij aanbevolen!!

Ook zit ik er over te denken om een (stoof) perenboom te planten.
Gieser Wildeman ken ik het beste, maar ook lees ik goede resultaten met het ras
Sint Remy

Jullie kunnen binnenkort lezen wat het uiteindelijk  is geworden.


8 opmerkingen:

  1. Appels vind ik lekker. Maar de peren niet. Wat ziet appel hete bliksem heel lekker uit. Knap gedaan. Ik benieuwd naar de peren. Fijne dag verder.
    Groetjes Jacqueline & Ferry.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ohhh die appel crumble lijkt me zalig :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat ben je goed bezig geweest Hilly, leuk om te lezen! Ik heb ook al meerdere appeltaarten gebakken en hete bliksem en appelmoes gemaakt. Appelkruimeltaart maak ik er meestal van en bovenop strijk ik een lepel marmeladejam gemengd met een beetje ei en een lepel water uit, dat geeft een heerlijke smaak.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Coby,

    Dus jij bent ook al druk bezig geweest.
    Het is mooi werk om te koken/maken en het smaakt heerlijk.

    Hartelijke groet,
    Hilly

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je kunt ook appeltjes drogen of zoiets. Lijkt jou dat wat Ik ben allergisch voor appels en peren aar herinner me de tijd dat ik dat nog niet wist :-) Ik was dol op appeltaart met veel kaneel, rozijnen erin en geel spul. Ik denk dat het vanilleroom was.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Appeltjes drogen, misschien ook een idee.
      Ik heb er niet zoveel meer:)
      Jammer dat je allergisch bent voor appels en peren.
      Gelukkig is er nog veel ander fruit.

      Fijn jou bezoekje op mijn blog.

      Groetjes,
      Hilly

      Verwijderen