Welkom

Mijn belevenissen deel ik hier graag door middel van foto’s en verhaaltjes.

zaterdag 10 november 2018

Oogappeltje en toffe peer


Gisteren ben ik naar de kwekerij geweest en heb er een appel en perenboom gekocht.
Een feestje om daar rond te lopen. Prachtige bomen vol herfstkleuren
en een boomgaard vol fruitbomen en struiken.

Voor de appelboom heb ik gekozen voor een Elstar. 
Een frisse, sappige en zoete appel.

Voor de perenboom koos ik een Gieser Wildeman
Een roodkokend stoofpeertje.

Ik heb gekozen voor laagstam.
De bomen zijn zelfbestuivend, dat is belangrijk om op te letten. 
En ze zijn wat minder gevoelig voor ziekten.
 Elstar
 Gieser Wildeman





10 opmerkingen:

  1. Hallo Hilly, goed gekozen fruitbomen want beiden vruchten van deze bomen zijn heel lekker. Ik heb geen tuin maar haal altijd deze peren bij een kweker en de stoofperen van dit soort zijn ook de allerlekkerste. En de appels zijn ook lekker. Nu afwachten totdat de vruchten je tuin gaan opfrissen. Mooi blog en graag ontmoet. Ik kijk weer uit naar de nieuwe want lees jou logjes ook graag. Fijn weekend en geniet ervan. Groetjes.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Tine,
      Ik ben heel benieuwd hoe de bomen zich ontwikkelen.
      De bloesem in het voorjaar, de vruchten in de zomer/begin herfst.
      Leuk om te lezen dat jij ook voor deze soorten kiest.

      Fijn dat je kwam lezen Tine, dankjewel.

      Groetjes,
      Hilly

      Verwijderen
  2. Jij ook bedankt voor het bezoeken van mijn eenvoudige woorden met hun eigen stijl en akkoorden die ook hun vruchten afwerpt en het zoete laten proeven aan ons medemens.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Kijk eens aan wat heb je mooie Perenboom gekocht. Staat mooi in de tuin. Laten hopen gaat groeien. Vast wel. Fruitbomen kunnen goed groeien in de tuin. Je zult heel veel plezier hebben. Als later peren aan de bomen komen. Gaat vast lekker smaken. Leuke foto's. Fijne zondag. Groetjes J&F.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Yova,

      Ja we hopen dat er vruchten aan de bomen komen.
      Fijn dat je kwam lezen.

      Groetjes voor jullie.

      Verwijderen
  4. Wat leuk Hilly, ze zien er goed uit. Dat ze mogen groeien en bloeien en vrucht mogen geven.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ohh lekker zo'n elstar uit eigen tuin :-)
    mmmm

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Lijkt mij ook zo heerlijk zo van de boom een appeltje eten:-)

      Dankjewel Dien.

      x Hilly

      Verwijderen