Welkom

Mijn belevenissen deel ik hier graag door middel van foto’s en verhaaltjes.

dinsdag 9 juni 2020

Met tijd en stro rijpen de aardbeien…

Ik heb tussen de aardbeienplanten stro gelegd,
zo hangen de aardbeien niet op het zand.
















Afgelopen zondag heb ik de eerste aardbeien kunnen plukken uit mijn moestuin.




















Heerlijk van gegeten op een beschuit.




















De bramenstruik staat in bloei
Ze staan tegen de muur, warm op het zuiden.




















De bijen doen zich tegoed aan de nectar.




















34 opmerkingen:

  1. Voor jou en de bijtjes, Hilly -> superlekker!
    Lie(f)s.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ohhhhh zó lekker hé, ik heb zaterdag ergens in limburg aardbeien gekocht, zó heerlijk heb ik ze nog nooit gehad, wat een zaligheid is dat toch :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat fijn Dien dat het zo lekker smaakte.

      Ik ben zo wie zo dol op fruit:)

      x Hilly

      Verwijderen
  3. De aardbeien zagen er heerlijk uit en zo zag ik ook wel met je fotografie dat zowel mens en natuur weer tevreden zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja Tine, wat de dieren betreft deel ik nog wel eens:)

      Dankjewel en groet,
      Hilly

      Verwijderen
  4. Stro helpt zeker tegen het zand.
    Wat een prachtige verse aardbeien zijn het. Hans

    BeantwoordenVerwijderen
  5. The strawberries look so fresh, so delicious. I never had my own garden where I could grow strawberries but I always dreamed about having one. I also like very much a photo of a bee feasting on the flower.
    Greetings from Utah.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Kaya,

      Thank you.

      I never thought I like a vegetable garden of my own.
      It relaxes and also gives back something tasty.

      Yes, the bees are so much fun.

      Greeting,
      Hilly

      Verwijderen
  6. Aardbeien ziet bij jou heel mooi uit. Mooi rood zijn ze. Zeker lekker gesmaakt. Bijtjes wilde wel bij jou komen. Goed voor de natuur. Mooie foto's. Fijne dag.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, de aardbeien zijn wel lekker van eigen tuin.
      Ik vind het mooi dat de bijen ook iets aan het bloeisel hebben.

      Dankjewel.

      Groetjes voor jullie,
      Hilly

      Verwijderen
  7. Wij hebben ook onze eerste aarbeien al op. Heerlijk, en lekkerder dan uit de supermarkt.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja ze zijn heerlijk John.
      Zo even er naar toe lopen en een rijpe plukken:)

      Verwijderen
  8. Verse aardbeien uit eigen tuin. Dat zijn de aller-állerlekkerste. Die hebben zeker gesmaakt!
    Mijn schoonvader had zoveel aardbeien, die werden met emmers tegelijk geplukt, uitgedeeld en jam van gemaakt. Mooie herinneringen...
    Een tuin op het zuiden is fijn.
    Lieve groet ♥

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mooie herinneringen Mirjam.
      Jam maken vind ik zo leuk.
      Maar, zoveel aardbeien heb ik jammer genoeg niet.
      Ze zijn niet tegelijk rijp...

      Lieve groet en dankjewel.


      Verwijderen
  9. Liebe Hilly,
    lasse dir deine Erbeeren munden, sieht verlockend
    aus, du fleißige Gärtnerin.
    Liebe Grüße in deinen Tag, Karin Lissi

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Liebe Karin,

      Sie schmecken gut.
      Zum Mittagessen wieder ein Sandwich mit Erdbeeren :)

      Danke und
      Liebe Grüße.

      Verwijderen
  10. Mooi om het allemaal in eigen tuin te zien groeien en natuurlijk direct te kunnen proeven.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Een voortreffelijk resultaat. Daar kan ik alleen maar trots zijn! Heel mooi gedaan, Hilly!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Catherine.

      Het is wel heerlijk, zo een aardbei uit eigen tuin te proeven.

      Verwijderen
  12. oh my, yum! They look beautiful and even better because they are from your garden.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. They taste just a little better from your own garden :)

      Thank you and greetings.

      Verwijderen
  13. dat kan niet anders dan smaken
    wat zien ze er goed uit

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wij hebben ook de eerste aardbeien geoogst, met dit weer rijpen ze snel. Het is ieder jaar weer genieten!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ha Hilly,

    de eerste aardeitjes...
    Dat zijn de allerlekkerste!

    Ik at zojuist de eerste frambozen...
    Zalig waren ze!

    Prettig weekend!
    Marlou

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Frambozen zijn ook heerlijk!

      Fijn weekend en groetjes,
      Hilly

      Verwijderen
  16. Heerlijk aardbijen uit je moestuin, ze zien er ook mooi uit!


    liefs,
    elise

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ze waren ook heel lekker.'
      Ze zijn op, nog afwachten of er nog meer aardbeien aankomen.

      Lieve groet,
      Hilly

      Verwijderen