Welkom

Mijn belevenissen deel ik hier graag door middel van foto’s en verhaaltjes.

vrijdag 16 april 2021

Aan de slag

's Nachts is er nog steeds een nachtvorstje, reden om mijn rabarberplanten en de maggiplant te beschermen. Ik gebruik er emmers voor en dat werkt prima.

De maggiplant groeit goed.

Ik gebruik er dit weekend wat van in de soep, heerlijk.


De rabarberplant heb ik in de herfst in tweeën gesplitst.

Ze komen allebei op en beginnen ook al aardig te groeien















Ik ben ook begonnen met de sla.

Eerst heb ik wat zaadjes gezaaid in een kasje gemaakt van een leeg druivenbakje.














Toen de plantjes wat meer blaadjes hadden heb ik ze verspeend en in grotere potten gezet.

Nu nog even wachten tot ze nog wat groeien en dan naar buiten kunnen in de volle grond.



36 opmerkingen:

  1. lekker hilly, dat is een schitterend begin... morgen al weer meer zon, precies wat je nodig hebt :-) toppie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. 't Wordt weer een geniet-tuin-tijd, Hilly!
    Lavas (maggiplant) kan tegen een stootje, moet niet afgedekt worden.
    Terwijl je bezig bent, al gebleekte rabarber geproefd? Een delicatesse!
    Lie(f)s.
    @Nagel kunnen redden? Draaglijk?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel voor de tip van de lavas.
      Fijn jouw reactie.

      @ de nagel is blauw, zal hem wel moeten missen vrees ik.
      Een raar gezicht is het, soms is de vinger nog wat stijf.

      Lieve groet,
      Hilly

      Verwijderen
  3. Weer de tijd om te genieten van de tuin.
    Als het koud is zet ik ook een pet op.
    De emmers hebben hun werk goed gedaan.
    Leuk om zo bezig te zijn. Hans

    Ot. Je verzoekje is gedraaid in de show.
    Het programma is beluisteren op de pagina “Bank’s Radio”

    BeantwoordenVerwijderen
  4. goed bezig Hilly
    ja de nachten zijn nog steeds zo rond het vriespunt , dus houd het in de gaten

    inderdaad een mooi gedicht en prent
    ezels en paarden hebben meer verstand dan menig mens :)

    fijne en zonnige zondag

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat leuk om te zien dat jij ook bakjes gebruikt van bv druiven. Daar zitten nu ook bij mij wat kleine vetplantjes in.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je eigen groente en kruiden kweken...dat zal een immense voldoening geven. En alles smaakt nog veel lekkerder ook!
    De temperatuur 's nachts valt behoorlijk tegen.
    Lieve groet.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. We houden de temperatuur goed in de gaten Mirjam.

      Het is leuk om een moestuintje te hebben.

      Lieve groet,
      Hilly

      Verwijderen
  7. Wat slim met die emmers! Dat is ook niet moeilijk om even snel te doen. Ik ga dit ook tippen aan mijn man die bij ons de moestuin doet.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. goed idee met de emmers
    de plantjes groeien als kool zie ik :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oh, liebe Hilly, dein Rhabarber ist schon sehr groß. Hier hat es auch immer noch sehr kalte Nächte und ich habe auch alles zugedeckt :). Aber bald kommt der Frühling!!!!
    Ich drücke die Daumen. An jungen Pflanzen fehlt es dir nicht!
    Liebe Grüße
    Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Liebe Elisabeth,

      Es wird wärmer, der Frühling kommt.
      Die Pflanzen sind fertig.

      Danke und liebe Grüße für dich,
      Hilly

      Verwijderen
  10. Leuk eens weer te zien dat je bezig bent in moestuin. Emmer bovenop zetten niet zo gek idee van jou. Beschermd tegen kou. Leuk eens weer te groeien. Je zult later veel meer te zien in jou tuin. Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel.

      Ik probeer jullie op de hoogte te houden wat er zoal groeit.

      Dankjewel en fijn weekend,
      Hilly

      Verwijderen
  11. Hopelijk had je vannacht ook de emmertjes staan.
    Het zal nu wel hard gaan in je moestuin. Fijn dat je daar weer bezig kunt.
    Groetjes Willy

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is oppassen geblazen Willy.
      Vooral de sla plantjes zijn nog zo iel.

      Dankjewel.

      Verwijderen
  12. Ot. Je verzoekje is gedraaid in de show.
    Het programma is beluisteren op de pagina “Bank’s Radio”

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Slim zo met die emmers mijn pogingen iets met groente te doen zijn daarbij gebleven, wens jouw een goede oogst toe.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Liesbeth.

      Wij hadden vroeger een moestuin thuis.
      Zo heb ik er veel van meegekregen merk ik.

      Ik ben ook zomaar begonnen, sommige groenten lukt mij ook niet, die laat ik vallen.

      Verwijderen
  14. Fantastisch dt alles zo heerlijk groeit, zo fijn een moestuintje


    Lieve groet,
    Elise

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Elise.

      Ik ben blij met mijn moestuintje.

      Lieve groet,
      Hilly

      Verwijderen
  15. Ha Hilly,

    wat heerlijk... je eigen maggiplant en rabarber.
    Fijn, om daar in die tuin te kunnen werken...

    Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hoi Marlou,

    Ja het is fijn om in de tuin te werken.
    Het ontspant.

    Dankjewel en groetjes,
    Hilly

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Liebe Hilly,
    lieben Dank für Deine Genesungswünsche, sie taten mir gut.
    So langsam geht es vorwärts, allerdings muss ich nochmal im
    Juni operiert werden, aber dann geht es komplett aufwärts, so
    hoffe ich doch.
    Weiterhin gutes Gelingen in Deinem Gartenparadies, Karin Lissi

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Liebe Karin,

      Schön wieder von dir zu hören.

      Ich hoffe es geht dir besser.

      Liebe Grüße,
      Hilly

      Verwijderen