Welkom

Mijn belevenissen deel ik hier graag door middel van foto’s en verhaaltjes.

donderdag 10 maart 2022

We gaan weer beginnen.

Het is weer tijd om aan de moestuin te beginnen.

En wat een weertje had ik erbij😊

Ik heb weer nieuwe aarde op de moestuin gebracht en gedroogde koemest.

De Rozemarijn heeft de winter overleeft.

De lavas (maggiplant) laat zich nog niet zien, net als de rabarber.





 









Net als in andere jaren heb ik weer Dahliaknollen gekocht.

Dit keer heb ik gekozen voor de kleur rood.

Ik ben van plan om ze aan de moestuin te laten grenzen.








 




















De knollen van vorig jaar heb ik in bakken geplant.

Een merel zat een meter van me af in de losgewoelde aarde te wroeten en haalde er een dikke worm uit.

 


 

34 opmerkingen:

  1. Oh ja, die Saison beginnt.
    Auch mein Frauchen konnte die Finger nicht vom Angebot der Dahlien lassen. Gestern hat sie bereits die ersten Sämereien ins Kistchen gestreut.
    Dir ein recht erfolgreiches Gartenjahr wünscht Ayka mit ihrer Begeliterin

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Liebe Ayka und Elisabeth,
      Ja, die Saison beginnt und wir werden uns an all den schönen Dingen erfreuen, die es gibt.

      Vielen Dank und beste Grüße an Sie.

      Verwijderen
  2. heerlijk Hilly, wat is dt toch zalig hé, tuinieren :-) en dan plukken en oogsten, dat geeft zo'n rijk gevoel, knollen poten dat is geloven in de toekomt, dat vind ik mooi,
    Onze tuin is een grote ravage nu het ruimteschip met oom tom is geland LOL

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dag lieve Dien,
      Het zal me een plezier geven met Tom:)

      We blijven geloven in de toekomst!

      Dankjewel en lieve groetjes.

      Verwijderen
  3. Een fijne bezigheid waarin je ook heel creatief ben, Hilly.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het weer is nog even goed dus tuinieren is mooie bezigheid daarbij. Helaas ook weer regen verwacht maar ik kijk weer uit naar het vervolg al weet ik zeker dat het weer heel mooi al worden. Groetjes, Tine

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het was vandaag heerlijk buiten weer, goed voor lijf en leden.
    Gelijk heb je, hup de tuin in, heb je straks veel plezier van.
    Mistte je wel hoor. :) Hans

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Hans.

      Als het even kan kom ik altijd weer terug:)

      Verwijderen
    2. Gelukkig wel, zou je niet willen missen.

      Ot. Je verzoekje ligt op het log Bankje voor de volgende show.
      De shows staan allemaal op: http://logbankje.nl

      Verwijderen
    3. Kattenpootjes, kan ook niet anders in losse grond, vinden ze heel prettig.

      Verwijderen
  6. Leuk dat je moestuintje gaat weer opgroeien in de zomer. Eigenlijk in de lente al. Bloembollen komen gauw vast eruit de grond. De zwarte merel heb je mooi fotografeert. Het is mannetje. Fijne dag. Groetjes J&F

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel voor de reactie.
      Was wel leuk de merel zo dichtbij.

      Groetjes voor jullie.
      Hilly

      Verwijderen
  7. Enjoy your garden, I do hope everything grows well.
    Lovely to see the blackbird.
    We have a robin that regularly visits ours :)

    All the best Jan

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. I certainly enjoy my garden.
      A robin is also such a beautiful bird.

      Thank you and all the best,
      Hilly

      Verwijderen
  8. Heerlijk je eigen tuintje en het allemaal zien opkomen en groeien
    Zelf houden we het bij de tuin in orde houden maar wat was het heerlijk uit de tuin van pa...groenten en fruit te halen :)
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Het is er echt tijd voor om weer te beginnen. Ik ben ook al volop bezig.
    Ik krijg geen melding van je nieuwe blogs. Ik ga uitzoeken waarom niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Liebe Hilly,
    was für ein bezauberndes Foto von der Amsel, du hast ihr die Mahlzeit praktisch serviert. Da warst du ja schon ganz fleißig und ich wünsche
    dir ein gutes Gelingen und viel Freude im Garten.
    Liebe Grüße zu dir, Karin Lissi

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Liebe Karin,

      Vielen Dank für Ihre nette Antwort.
      Ich werde den Gemüsegarten auf jeden Fall genießen.

      Liebe Grüße an dich,
      Hilly

      Verwijderen
  11. I wish I could grow rosemary, it would die in winter in my area. Sounds like your garden will be lovely. I wish you a wonderful time creating it.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thank you Tammy.
      I will keep you informed of the growth and flowering.

      Verwijderen
  12. Wenn man sich der Natur aufhalten kann, dann ist das wie ein Durchatmen und Besinnen. Im eigenen Garten macht das Werkeln Freude, man kann den Erfolg seiner Arbeit später sehen, wenn sich die ersten Triebe zeigen.
    Herzliche Grüße zu dir von mir

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Die Natur bietet Ruhe und so viel Schönheit. Ich bekomme viel Befriedigung aus dem Gemüsegarten.

      Danke Sieghild.

      Alles Gute und Grüße,
      Hilly

      Verwijderen
  13. Die plaatjes op de zakjes zijn altijd zo prachtig en vol belofte!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Klopt, maar ik heb wel eens een jaar de plaatjes in het echt gekregen:)

      Dankjewel Nicole.

      Verwijderen
  14. Nice weather you had, the Blackbird eating the worm.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thank you Bob.
      The weather was indeed beautiful and the blackbird enjoyed it too.

      Verwijderen