Welkom

Mijn belevenissen deel ik hier graag door middel van foto’s en verhaaltjes.

woensdag 28 september 2022

Appeltjes voor de dorst.

Ik heb alle appels van de boom geplukt.
Het zijn er best veel en ze smaken heerlijk.
We genieten er elke dag van.
Ik heb ze in de kelder staan, daar is het koel.


























































Ik denk dat dit het laatste blogje is voor dit jaar.
Misschien ga ik volgend jaar weer verder.
Ik ben wel bang dat ik in herhaling val...

Graag ontmoet ik jullie op mijn andere blogs.
Tot ziens!

30 opmerkingen:

  1. Beautiful apples, stored in the basement.
    I will wait until spring.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Och wat ziet deze appels heel goed uit. Lekker appelmoes maken? Deze appels hebben prachtig kleuren. Laatste keer deze blog te zien. Moes tuintjes is zeker voorbij. Volgende jaar maar weer Hilly. Fijne dagen. Groetjes van ons.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel.

      Ja appelmoes en ik eet ze zo uit het vuistje elke dag.
      Ze zijn zo lekker.

      Groetjes voor jullie.

      Verwijderen
  3. dat zijn er heel wat, een goede oogst
    ze zien er super lekker uit die blozende appeltjes

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat ziet er goed uit maar zoveel daar moet je wat mee hè...
    Heerlijk :)
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Elke dag een appel uit het vuistje:)
      Een keer appelmoes en appelcrumble, dan gaat het hard:)

      Groetjes.

      Verwijderen
  5. Buena cosecha, que bonitas las fotos llenas de color. Hilly un abrazo desde el norte de España.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik heb er slecht 2, Hilly, maar alle begin... Val maar in herhaling, doe ik ook, 'k wil echt jou én je (moes)tuin blijven volgen!
    Lie(f)s.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb dit jaar wel een hele goede oogst.
      Ik heb de boom nu gesnoeid, zien wat hij volgend jaar voor vruchten geeft.

      Dankjewel Lies en groetjes.

      Verwijderen
  7. That is a lovely lot of apples :)

    All the best Jan

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Die Äpfel auf den Fotos lachen uns mit ihren roten Bäckchen entgegen und verlocken zum Hineinbeißen, sie schmecken sicher gut.
    Von meinen Äpfeln im Garten koche mein Mann Apfelbrei, in diesem Jahr war die Ausbeute nicht so groß.
    Liebe Grüße zu dir, Karin Lissi

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Apfelmus ist auch lecker aus eigenen Äpfeln!

      Dieses Jahr haben wir eine gute Ernte.

      Liebe Grüße und danke,
      Hilly

      Verwijderen
  9. Prachtig gevulde kratjes! En ze zien er ook heerlijk uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heb ik je mooie glanzende appels gemist.
    Wel jammer dat het niet rendabel is om te oogsten en gekoeld op te slaan. Hans

    Ot. Je verzoekje ligt op het log Bankje voor de volgende show.
    De shows staan allemaal op: https://logbankje.nl

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. We eten hier elke dag een appel, ze zijn zo op.
      Ik bewaar ze in de kelder.

      Dankjewel ik ga luisteren.

      Verwijderen
    2. Ot. Je verzoekje is gedraaid in de show.
      Het programma is beluisteren op de pagina “Bank’s Radio”

      Verwijderen
    3. Dank je voor je gedicht en aanvraag.

      Verwijderen
  11. Beste Hilly,
    Het klinkt zoals thuis—ik heb ze in de kelder staan...
    Ja, hier in het zuidoosten bij een bijna subtropisch klimaat, groeien de appels niet.
    Je moet een aantal koude nachten hebben voor de vruchtvorming en zo en dat ontbreekt. Wel zo'n vier uur rijden naar het noorden in de staat, daar groeien appels.
    We hadden er naar toe willen gaan om te plukken maar het is er niet van gekomen omdat we de trip naar North Carolina en Tennessee hadden gepland.
    Appels zijn goed en zelfs appel pannenkoeken of zomaar gebakken appeltjes met kaneel en wat rozijnen...
    Ook is de Nederlandse Appeltaart algemeen bekend—door de allereerste settlers hier ingevoerd en met 'open armen' geadopteerd door iedereen die het maar proeven wilde.
    Liefs en blijf lekker cozy binnen!
    Mariette

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dag Mariette,

      We hebben genoten van de appels.
      Ik heb al veel recepten gemaakt.
      Ik wil nog een keer appeltjes uit de oven maken, misschien ken je dat...
      Ik eet elke dag een appel, dat schijnt gezond te zijn.

      Dankjewel voor de reactie en lieve groetjes,
      Hilly

      Verwijderen
  12. Ik geniet nog regelmatig van een heerlijk appel. Hans

    BeantwoordenVerwijderen