Welkom

Mijn belevenissen deel ik hier graag door middel van foto’s en verhaaltjes.

woensdag 5 juni 2024

Van kruiden en bonen, appels en pruimen


De stokbonen en de rode bietenplantjes groeien goed.


We hebben al een paar keer peultjes van onszelf kunnen eten.
Ik koop er dan een bos worteltjes bij, heerlijke combinatie.


Niet alles gaat altijd goed. Dit jaar groeit er maar 1 appeltje aan de boom.


We krijgen wel pruimen.


Ik heb nog wat kruiden gekocht.
Citroenverbena, de blaadjes ruiken zo lekker.



En munt.


De tomatenplanten die ik kreeg van mijn broer staan in bloei.

Tot de volgende keer.

27 opmerkingen:

  1. Lovely garden! -Christine cmlk79.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Beste Hilly,
    Die peultjes zien er prachtig uit en inderdaad, zó lekker met worteltjes.
    Zijn de appelbloesems bevroren?
    Maar het valt dus wel te pruimen...
    Liefs,
    Mariette

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dag Mariette,

      Ik heb geen idee eigenlijk waarom er geen appels groeien.
      De peulen zijn echt lekker.
      Pruimen zijn er wel, maar ook vogels:)
      Net als de kruisbessen, gisteren zaten ze er nog aan, maar kan zo zijn dat ze nu al opgegeten zijn door de merels

      Liefs,
      Hilly

      Verwijderen
    2. Oh, wij hebben het fruit kweken opgegeven omdat de vogels àltijd vroeger op waren dan wij... Ze vraten alles op of het werd aangepikt.

      Verwijderen
    3. Op het ogenblik zijn er ook veel slakken. Wij gaan 's avonds op slakkenjacht en we dekken veel planten onder met potten.

      Dankjewel.

      Verwijderen
  3. ocharme één appeltje, maar je kan ander lekkers eten uit je tuin
    Munt met gember als thee, pittig en fris, vind ik

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, er blijft genoeg over. Maar appels kopen dan of soms krijg ik er wel wat in de zomer.

      Verwijderen
  4. Shame about just one apple ...
    Everything else seems to be doing well, and it is so nice to enjoy home-grown.

    Happy June Wishes.

    All the best Jan
    https://thelowcarbdiabetic.blogspot.com/

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thank you for the response. I'm glad everything is growing so well.

      All good and greetings from the Netherlands,
      Hilly

      Verwijderen
  5. Un huerto fantástico que va a producir muchas cosas muy sabrosas sin duda. Gracias por compartir Hilly. Un fuerte abrazo desde el norte de España.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Gracias por la agradable respuesta. Saludos desde Holanda.

      Verwijderen
  6. Mooi om te zien Hilly. Dat appeltje zal straks extra lekker smaken.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Willy.
      Ik ga de appel delen met mijn man, elk de helft:)

      Verwijderen
  7. 't Staat fris bij jou, Hilly! Lekker hé, eten uit eigen tuin!
    Hier staan er meer appeltjes, geen pruimen, en ook nog geen bloemetjes in de tomaten. Geduld...!
    Lie(f)s.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zien wat er goed gaat he Lies...
      De reactie komt wel over hoor, maar ik moet er toestemming voor geven.

      Dankjewel en lieve groeten,
      Hilly

      Verwijderen
  8. Tomaten heeft wel warmte nodig. Vele regen is ook weer niet goed. Andere ziet ook goed uit. Zal wel lekker gaan smaken. Fijne dag.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, tomaten hebben zon nodig, maar die komt is mij verteld:)

      Dankjewel.

      Groetjes voor jullie,
      Hilly

      Verwijderen
  9. Dann drücke ich mal die Daumen, dass du eine gute Bohnenernte hast. LG Romy

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Lasse es dir schmecken nach einer hoffentlich reichen Ernte, gutes
    Gelingen.
    Liebe Grüße zu dir, Karin Lissi

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Espero que a tu huerto le vaya bien. Te mando un beso.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. La mayor parte de lo que crece está funcionando bien.

      saludos!

      Verwijderen