Welkom

Mijn belevenissen deel ik hier graag door middel van foto’s en verhaaltjes.

woensdag 24 april 2019

Roet in het eten...

Helaas is het voorzaaien niet zo’n succes gebleken.
Ik heb geprobeerd de plantjes over te planten in de volle grond.
Ik denk dat de plantjes te zwak waren, ze zijn dood gegaan.

Nu heb ik het zaad in de volle grond gezaaid, dat betekend dat ik
ze ter zijner tijd moet verspenen en verplanten.

De komende dagen wordt het weer iets kouder, daarom heb ik
een plastickasje geplaatst.

Ik heb net als vorig jaar Afrikaantjes gekocht, die plant ik tussen de groente.
Tegen de aaltjes en het staat leuk.

12 opmerkingen:

  1. die kleien afrikaantjes staan hun manneke wel tegen de aaltjes en ze ruiken lekker vind ik al noemen ze ze ook wel stinkertjes :-)
    sukses hilly.
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Afrikaantjes zijn altijd wel sterk en jammer van de andere. Het weer is erg wisselvallig en is niet goed voor vel jonge plantjes.En de grond speelt ook een grote rol want als de voedingstoffen ontbreken doen ze het soms ook niet. Wellicht ook een tip om ze even binnen te plaatsen en later dan te over potten in de tuin.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Tine,
      Voedingstoffen hebben ze wel. Ik denk dat de plantjes ondanks het water wat ik ze heb gegeven toch verdroogd zijn. Goede tip die ik kan proberen. Dankjewel.

      Groetjes,
      Hilly

      Verwijderen
  3. Wat heb mooie afrikaantjes neergezet. Houd de mieren weg. Dit heb ik ervaring. Mooie gedaan zo. Je zult heel veel plezier hebben. Leuke foto's.Fijne dag. Groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Yova,

      Goed te lezen dat de afrikaantjes de mieren ook weghouden, dank voor de tip.
      Ik doe mijn best op het moestuintje:)

      Groet,
      Hilly

      Verwijderen
  4. Afrikaantjes zijn sterk maar dat wist je al. Hier gaat niets nar buiten voor het ijsheiligen is geweest, maar we hebben wel al bloemen gezaaid. Die bloemen komen al een klein beetje op maar zijn sterk genoeg.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. John, zeker zijn het sterke bloemen.
      Het is het overwegen waard om de plantjes na ijsheiligen buiten te zetten. Goede tip.

      Groet,
      Hilly

      Verwijderen
  5. Wat jammer dat ze de verhuizing niet overleefden. De Afrikaantjes vind ik prachtig. Lekker fleurig!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja is wel jammer, ik probeer het opnieuw.
      De Afrikaantjes fleuren de boel lekker op:)

      Verwijderen
  6. Ach wat sneu. De Afrikaantjes maken het feestelijk!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik begin gewoon weer opnieuw Coby.
      Ja, mooi fleurig de Afrikaantjes.

      Verwijderen