Welkom

Mijn belevenissen deel ik hier graag door middel van foto’s en verhaaltjes.

woensdag 10 april 2019

Zomerkoninkjes


Ik heb de aardbeien verplant.
De grond heb ik iets omhoog gebracht.
Daarna bedekt met stro, dat houdt onkruid tegen.
En het houdt de grond wat vochtig.
Als er in juni/juli aardbeien aankomen, blijven ze vrij van de grond.
Zo blijven ze schoner en droger, het voorkomt dat ze gaan schimmelen.
Misschien is het zo dat de vogels de vruchten ontdekken.
Ik houd niet zo van netten spannen, dus dan delen we maar.


10 opmerkingen:

  1. Dit ziet zeker heel goed uit. Heel goed dat je beschermd met stro. Het komt goed met deze kleine plantje. Hopelijk blijft het heel. Succes met groeien. Fijne dag. Groetjes J&F.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik hoop dat het zo goed komt.
    Het was vannacht wel heel koud/vorst brrr...

    Dankjewel.

    Groetjes,
    Hilly

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat doeltreffend ben jij maar ik ben ook benieuwd naar het resultaat. Groetjes Catherine

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik hoop dat het een succes wordt en dat ik het hier kan delen.

      Dankjewel Catherine voor de reactie.

      Groet,
      Hilly

      Verwijderen
  4. Goed idee Hilly, het ziet er heel goed uit zo. Ik denk dat daar graag aardbeien willen groeien op zo'n mooi uitgespreid laagje.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ohhh dat is zo handig mja, de vogels hé, dat zijn me er een stelletje, die delen niet zo graag hoor :-) netten kon ik ook nooit spannen, zo zielig weer een merel of een spreeuw in een net, bah ik ben er ook mee gestopt
    ik kijk uit naar de vruchtjes hilly
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik hoop wat vruchtjes te kunnen tonen hier over een poosje:)

      Dankjewel Dien.

      xHilly

      Verwijderen
  6. Heerlijk aardbeien en dan zelf beplant veel succes ermee Hilly


    liefs,
    elise

    BeantwoordenVerwijderen