Welkom

Mijn belevenissen deel ik hier graag door middel van foto’s en verhaaltjes.

dinsdag 26 april 2022

Iets onder touw zetten...

Ik heb de bieten gezaaid, net als vorig jaar zijn het Egyptische platronde.
Ook heb ik de uien geplant, Stuttgarter Riesen.
Ik heb er weer touw overgespannen voor de poesen:(
















Tussen de rijen heb ik Afrikaantjes geplant, dat vind ik zo mooi.






















De sla heb ik uit het kasje in de volle grond geplant.
's Nachts heb ik er plastic over voor de kou.
Dat kan ik zo over de buizen leggen.
Ik vind niet dat er veel groei inzit :( 
Ik heb er voor de zekerheid nog wat bij ingezaaid.






















De koriander en de peterselie doen het goed.
De basilicum en tijm moeten nog van ver komen.
Ook de kruidenbak dek ik 's nachts nog af voor de kou.


























































De appelboom (Elstar) staat zo mooi in bloei.


Ik kan niet wachten tot ik de eerste rabarber kan eten.
Doordat ik vorig jaar de plant heb gesplitst heb ik er nu twee.


 






































Ik heb er weer twee op wacht gezet...Ha ha...:)



28 opmerkingen:

  1. Ziet er goed uit :)
    Ben anoniem want kan sinds 2 dagen geen andere reacties zetten
    sry daarvoor
    Groetjes Rebbeltje

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het ziet er allemaal gezond en fris uit
    Je hebt je werk al gehad
    Peterselie vind ik heel lekker, ik zou het overal bij doen 😉

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Kruiden vind ik heel lekker, die ga ik zeker gebruiken.

      Dankjewel.

      Verwijderen
  3. Goed bezig, Hilly! Leuk seizoen hé!
    Lie(f)s.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Lies,

      Zeker een mooi seizoen, genieten.

      Lieve groeten,
      Hilly

      Verwijderen
  4. Hallo Hilly,
    das sieht nach einer guten späteren Ernte aus. Ich habe mit dem Gemüse noch gar nicht angefangen, es ist noch immer sehr kalt.
    Deine Kräuter gefallen mir besonders gut.
    Viele Grüße
    Anette

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Anette,

      Schön, dass Sie zum Lesen gekommen sind.
      Es kann auch etwas später werden, ich habe gerade mit dem Gemüse und den Kräutern angefangen...

      Viele Grüße an Sie,
      Hilly

      Verwijderen
  5. Suerte con lo que siembras. Te mando un beso.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Reich grünt es bereits in deinem Garten, liebe Hilly
    Unsere Sprachen haben ja einige Gemeinsamkeiten. In der Ostschweiz nennt man euren "Appelboom" nämlich "Apfelbom".
    Herrliche Frühlingsgrüsse von Ayka mit Erika

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Liebe Ayka und Erika,
      Schön, dass Sie gekommen sind, um meinen Blog zu sehen.

      Apfelbaum oder Apfelbom sehen sich tatsächlich ähnlich :)

      Liebe Grüße an dich,
      Hilly

      Verwijderen
  7. Hier doen de fruitbomen het ook uit de kunst wat bloesems betreft. Kruiden dek ik nooit af.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Fijn dat de fruitbomen het ook bij jou goed doen.
      Dankjewel John.

      Verwijderen
  8. geweldig wat ziet het er keurig netjes uit hilly,
    dara wil toch geen kat komen kakken :-)
    superdeluxe, ik hoop dat je heel veel lekkers mag gaan oogsten uit eigen tuin, beter kun je niet hebben hé.
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel voor je leuke reactie Dien.
      Ik ben met alles wat er groeit en bloeit.

      xxx Hilly

      Verwijderen
  9. Afrikaantje houd mieren weg. Ik heb wel eens gehoord. Leuk dat je moestuintje hebt. Dan zie overal weer groeien uit de grond. Heeft wel de tijd nodig. Bloemen ziet heel goed uit. Leuke 2 kabouter erbij gezet. Wij hebben 3 grote kabouters. Pas kabouters schoon gemaakt. Leuke blogje heb je van gemaakt. Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dankjewel.

    Ja, het is genieten als alles gaat groeien en bloeien.

    Groetjes,
    Hilly

    BeantwoordenVerwijderen
  11. You've been busy, it all looks good.
    The gnomes made me smile :)

    All the best Jan

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dat ziet er al heel mooi uit en ja wellicht dat de kaboutertjes je ook wel een handje helpen.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. What a lovely garden, new mown seed beds, thanks Hilly.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. It remains to be seen how it goes.
      But it is so nice to have your own fruit and vegetables.

      Regards and thank you Bob.

      Verwijderen
  14. Eine fleißig Gärtnerin bist Du, möge alles gedeihen was
    du liebevoll ausgesät und gepflanzt hast.
    Liebe Grüße zu dir, Karin Lissi

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Danke Karin für deinen netten Kommentar.

      Liebe Grüße zu dir,
      Hilly

      Verwijderen