Welkom

Mijn belevenissen deel ik hier graag door middel van foto’s en verhaaltjes.

vrijdag 20 mei 2022

Blad dat groeit van plezier, blad dat krult van luis:(

De rabarber groeit goed.
Er komen al mooie rode stengels aan.
Binnenkort ga ik er jam van maken samen met wat aardbeien.

























De sla is blij met het water dat ik er elke dag bijgiet.
Het zijn al kleine kroppen geworden.















































De bietenplantjes krijgen al meerder blaadjes.
Goed teken. Ik heb ze inmiddels uitgedund.
























De pruimenboom is een ander verhaal, 
die zit helemaal onder de luis.
























Toch zitten er al wel kleine vruchten aan.
























De appelboom doet het goed.
Kleine appeltjes sieren de boom, ik ben er blij mee.


 





















En dan hebben we nog de kruisbessen.
 























De bonen zijn gepoot, volgende keer meer hierover.

22 opmerkingen:

  1. Ik maak altijd brandnetelgier tegen de luis. Er zijn nagenoeg te weinig vijanden voor de luis tegenwoordig.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik denk het ook, hij ziet er verschrikkelijk uit met al die omgekrulde bladeren.
      Maar afwachten.

      Verwijderen
  2. die sla ziet er fantastisch uit, lekker fris groen
    maar ocharme de pruimenboom, misschien komt het nog goed

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Als ik hier zo mee mag kijken dan denk ik weer aan de tuin vroeger bij mijn pa...zijn grote hobby en het hele gezin kon ervan eten.
    Die rabarber lekker :) Fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Fijn dat je komt kijken, altijd welkom.
      Ja rabarber vind ik wel heel lekker:)

      Groeten.

      Verwijderen
  4. ja Hilly. hier ook hoor, de pruimenboom een roos die eronder staat, ik hoop nu dat de larven van de lieve heersbeestjes hun best gaan doen:-) lekker genieten van je paradijs op aarde he
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik denk dat ik er morgen wat takjes afknip met veel luis.
      Er zitten best veel pruimen aan zagen we net.

      Ik geniet lieve Dien van mijn tuintje.

      xxx Hilly

      Verwijderen
  5. Schön zu lesen liebe Hilly, bei deiner liebevollen Pflege der Pflanzen
    müssen sie ja gedeihen...Weiterhin viel Erfolg, liebe Grüße zu dir, Karin Lissi

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Danke liebe Karin.
      Ich freue mich über alles, was in meinem Gemüsegarten wächst.

      Liebe Grüße zu dir,
      Hilly

      Verwijderen
  6. Good enough to eat, I love rhubarb, I eat it in yogurt, love it

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. I make jam with strawberries, and rhubarb crumble.
      We also eat it in the yogurt.
      Rhubarb compote is also so delicious.

      Thanks Bob, all the best.

      Verwijderen
  7. Ik ruik de vruchten van de tuin, het groeit weelderig. Hans

    Ot. Je verzoekje ligt op het log Bankje voor de volgende show.
    De shows staan allemaal op: https://logbankje.nl

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is nu weer heerlijk opgefrist, we hebben gisteravond flinke buien gehad.

      @ Dankjewel Hans.

      Verwijderen
    2. De regen was wel nodig. Hans

      Verwijderen
  8. The rhubarb looks wonderful ...

    All the best Jan

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Suerte con tu cosechas. Te mando un beso.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Luxe, Hilly, je arbeid wordt beloond! De luizen..., hopelijk komen er lieveheersbeestjes voorbij.
    Lie(f)s.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Lies.

      Er zit zoveel luis op, denk niet dat de lieveheersbeestjes het aankunnen.
      Ik heb er al takjes afgeknipt waar geen pruimen aanzitten.

      Lieve groet,
      Hilly

      Verwijderen