Welkom

Mijn belevenissen deel ik hier graag door middel van foto’s en verhaaltjes.

dinsdag 11 mei 2021

Van rabarber tot insectenhotel

De rabarber groeit als kool:)

Kleurige stengels zeggen me dat ik binnenkort weer heerlijke recepten kan maken.















Ik heb een stek van de maggiplant geruild met tomatenplanten en een paprikaplant.














Paprika deed het vorig jaar niet bij mij, ik probeer het opnieuw... 














De druivenstruik begint ook blaadjes te vertonen, hij staat dan wel niet in de moestuin, maar ik maak er wel jam van.

Mijn lief en ik hebben samen een insectenhotel gemaakt.
naast de bloesem van de fruitbomen hebben we ook wilde bloemenzaad van de bijenstichting gezaaid.
We hebben de bijen nodig!







































Lekker dik gezaaid...

De basilicum heeft het niet overleefd:(

Misschien door de kou...

37 opmerkingen:

  1. ha die Hilly
    dat ziet er allemaal prima uit , en als straks de bloemetjes bloeien zullen de bijtjes en andere insectjes graag komen logeren in dat mooie hotelletje :)

    ja mooi hé alle jaren weer die bloesem
    en als de wingerd ranken er mooi bij staan , komt de Lijster te zingen , hopelijk krijgt ie niet de Koekoek in z'n nest :)
    ja we gaan richting de zomer
    genieten van al wat groeit en bloeit

    lente groet weerom

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dankjewel Karel.

    Ja, als we de koekoek weer horen is het zomer:)

    Lentegroet,
    Hilly

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoop ook dat er vele bijtjes zullen komen in dat mooie hotel van je en alles ziet er in je tuin ook heel mooi eruit.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Your garden is looking beautiful. Promises of goodness to come.
    How wonderful that you made a bee hotel. I did that years ago, it is fun to see the holes fill up with eggs and mud. Sorry to hear about your basil, such a yummy green! I have some baby basil growing and half of them disappeared. Darn. Lovely day to you.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thank you Tammie.

      Yes, too bad about the basil, but maybe I can put some on the kitchen windowsill.

      Happy spring time and greetings,
      Hilly

      Verwijderen
  5. rabarber, als kind aten we dat uit het vuistje, wel met grimassen want zuur zijn ze wel :-)
    lief dat je voor de bijen en insecten zorgt

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Rabarber kan wel wat suiker gebruiken:)

      Ik hoop dat ik iets kan bijdragen...

      Verwijderen
  6. 't Ziet er allemaal zo keurig en netjes uit, Hilly.
    Dat hotel wordt straks bevolkt! 'k Zou daar ook komen logeren...
    Groene groetjes!
    Lie(f)s.
    @Hopelijk is die nagel intussen beter/oké.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel voor het compliment Lies.
      Ik hoop dat de bijen en insecten komen logeren:)

      Groene lentegroetjes terug.

      @ De nagel is zwart, maar ik heb er geen pijn van.

      Verwijderen
  7. Het is groeizaam weer, je groentetuin geniet er volop van.
    Lekker rabarber jam. Hans

    @ Je verzoekje staat in de playlist.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Hans.

      Ja die jam heb ik ook zin in:)

      @ dankjewel ik ga luisteren.

      Verwijderen
    2. Ot. Je verzoekje is gedraaid in de show.
      Het programma is beluisteren op de pagina “Bank’s Radio”

      Verwijderen
  8. De paprika's doen het hier elk jaar geweldig. De pepers ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Schön war es dich auf der Gartentour zu belgeiten. Rhabarber wied bei uns besonders geschätzt und gerade heute wird ein entsrechender Kuchen gebacken.
    Dir weiter feine Maientage
    Ayka

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Liebe Ayka,

      Mit Rhabarber können Sie viele leckere Rezepte machen.
      Ich habe ein Rezept von einem Webbie bekommen.
      Sobald ich es geschafft habe, werde ich es hier auf meinem Blog teilen.

      Ich wünsche Ihnen eine schöne Frühlingswoche,
      Hilly

      Verwijderen
  10. mmmm heerlijk hilly, lekker rabarbercrumble, mijn moeder deed vroeger een theelepeltje krijt bij de rabarber omdat het zuur van je tanden anders zou beschadigen.... zó lekker hé,
    ik zie je al genieten, slim je bijenhotel en bloemetjes, want ja, bijen zijn écht zó belangrijk voor ons ... en het gaat niet goed met ze, maar super dat jij met je lief dat bijenhotel gemaakt hebt, in de volle zon gedijt het het best,
    super goed bezig lieve Hilly, zeg dat maar tegen je maatje :-)
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zal het doorgeven Dien.
      Alles staat in de zon.
      Als de bloemen uitkomen zal ik een foto maken voor hier op het blog.

      xxx Hilly

      Verwijderen
  11. Beautiful images of your garden, love them.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoi Hilly,

    wat ziet je tuin er mooi uit!
    Ik geniet lekker met je mee.
    Dat wordt oogsten, over een aantal weken...

    Heel veel plezier ermee...
    Groetjes, Marlou

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Marlou,


      Geniet maar lekker mee, vind ik leuk.

      Dankjewel en groetjes,
      Hilly

      Verwijderen
  13. Liebe Hilly, ein schönes Insektenhotel hast
    Du gebastelt und auch für diese Blumen gesät,
    man wird es Dir danken.
    Ich wünsche Dir, wenn die Zeit der Ernte gekommen
    ist, eine reichliche, die Du dann wohlmundend
    verarbeiten kannst.
    Liebe Grüße zu Dir, Karin Lissi

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Liebe Karin,

      Ich hoffe die Bienen finden das Hotel.
      Zuerst müssen die wilden Blumen blühen.
      Ich freue mich darauf.

      Habt ein schönes Wochenende und liebe Grüße,
      Hilly

      Verwijderen
  14. De rabarber ziet er goed uit inderdaad!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb zin om er een heerlijk gerecht mee te maken Nicole.

      Verwijderen
  15. Kijk eens aan. Groeien doet daar heel goed. Bijenkastje mag zeker gaan groeien. Bijen hebben nodig. Goed voor de natuur. Rabarber ziet heel goed uit. Leuk om te doen... Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Liebes, dein Rhabarber ist wunderschön! Mit diesen roten Stielen!!!! Ich mag ihn sehr gerne, als Kuchen und als Kompott. Schön, dich durch deinen Garten zu begleiten, in dem es bereits üppig wächst.
    Liebe Grüße und alles Gute
    Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Liebe Elisabeth

      Ich werde einige Rezepte mit dem Rhabarber probieren.
      Marmelade, Streusel, Gebäck.

      Danke für die Antwort.

      Liebe Grüße für dich,
      Hilly

      Verwijderen
  17. Ha Hilly,

    jammer, dat de basilicum het niet heeft overleefd.
    Kun je alsnog opnieuw beginnen?

    Groetjes van Marlou

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Marlou,

      Ik moet maar even googelen over de basilicum.
      Kan ook zijn dat het te koud was voor dit kruid de afgelopen tijd...

      Groetjes,
      Hilly

      Verwijderen
  18. I think your insect hotel looks great :)

    All the best Jan

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Lekker rabarber! In de vakantie hebben we rabarber aardbeien taart gegeten, heerlijk! Mooi hotel voor de insecten.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Rabarber met aardbeien is een goede combinatie Willy.

      We zijn best wel een beetje trots op het insectenhotel.
      Samen gemaakt.

      Verwijderen