Welkom

Mijn belevenissen deel ik hier graag door middel van foto’s en verhaaltjes.

dinsdag 18 mei 2021

Gast op de tuin en groei cadeautjes.

 Weer even een berichtje uit de moestuin.

Zaterdag heb ik bonen gepoot. IJsheiligen is voorbij.

Het zijn stokslabonen.














De bloesems zijn van de takken van pruim verdwenen.

Hele kleine vruchtjes zie ik hier en daar.














Ik heb een foto van het kaartje gemaakt.

Zo is te zien wat het ooit nog moet worden:)














De slaplantjes doen het goed, hoewel de plantjes graag wat zon zouden willen.

Rechts op de foto bij de rotsstenen heb ik weer wat zaadjes van de sla in de grond gestopt.














De eerste gast heeft geboekt in het insectenhotel.

Een metselbij.

Hij of zij heeft wat zaagsel naar buiten gewerkt, dat was een drukke bezigheid.

Zo kon ik er mooi een paar foto's van maken.
















We zijn blij met zulke gasten.

De aardbeien zijn ook al te zien, ik had niet gedacht dat het op deze manier zou lukken in een zak aan de muur.

Zo'n zak met aardbeien is ook leuk voor mensen die een balkon hebben.

Vraagt maar weinig ruimte.














Ik heb aardbeien gekocht en daar ga ik jam van maken samen met mijn eigen rabarber.

Daarover de volgende keer meer.


27 opmerkingen:

  1. heerlijk Hilly, wat een feest zeg,
    ja lekker bonen di e moeten warmte hebben zei mijn vader altijd, plant je ze niet voor in potjes,
    bijtjes en hommels,
    onmisbaar in een tuin, onmisbaar voor de mens,
    het ziet er super uit Hilly, je hebt het erg netjes voor elkaar
    Liefs
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is genieten Dien.

      Ja de bijen en hommels moeten er zijn.

      Ik vind het fijn om het netjes te hebben, doordat het niet zo'n hele grote moestuin is kan ik het mooi bijhouden.

      Lieve groeten,
      xxx Hilly

      Verwijderen
  2. Boontjes staan hier nog binnen, Hilly, moeten nu echt naar buiten.
    Pruimen, 'als eieren zo groot' (doet me denken aan een gedichtje uit m'n kindertijd)…
    Sla -> hier fijnkost voor slakken!
    Super hé, je hotel.
    Hier ook, eerste aardbeien, groen.
    Lie(f)s.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Lies,

      Fijn dat je ook boontjes hebt.
      Pruimen...ik moet nog even zien wat het wordt:)

      Ik ben blij dat het hotel gebruikt wordt.
      We hebben er lang aan gewerkt samen.

      Ik ben benieuwd naar jouw pottentuin lies.

      lieve groet,
      Hilly

      Verwijderen
  3. I like the look of the beans ...
    Happy growing and eating!

    All the best Jan

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Just wait and see how well they will grow later.

      Thank you and greetings,
      Hilly

      Verwijderen
  4. Heute sind wir begeistert von den Insekten in ihrer Behausung.
    Liebe Grüsse von Ayka und Co.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Liebe Ayka en Co,

      Schön, dass Sie begeistert sind :)

      Liebe Grüße für dich,
      Hilly

      Verwijderen
  5. Hier ook volop aarbeien maar natuurlijk nog groen. De kersen en zo hangen ook al klaar om te groeien.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. hoe bijzonder om zien, het werk van de metselbij
    de pruimen zullen nog veel zon nodig hebben

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat fijn en zoo mooi dat er een bezoeker is in het hotel. Ik heb ook al menige bezoekers gehad in mijn kleine balkontuintje op bloemen en zo zie je maar dat ze sterke reukorganen hebben dat ze weten dat er bij ons veel te halen is aan zoetigheden.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Tine.

      ik ben er wel blij mee dat de bijen de tuin weten te vinden.
      We hebben ze zo nodig.

      Groet,
      Hilly

      Verwijderen
  8. What a place called your heaven garden, it is beautiful Hilly.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nice response Bob.
      I am happy with my garden.

      Thank you and greetings,
      Hilly

      Verwijderen
  9. Blijft leuk om te doen, zeker nu je het resultaat al gaat zien.
    Wat leuk de eerste bewoner van het insectenhotel. Hans

    Ot. Je verzoekje is gedraaid in de show.
    Het programma is beluisteren op de pagina “Bank’s Radio”

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja leuk de eerste gast in het hotel:)

      ik heb al rabarber kunnen oogsten, daarover in het volgende blogje meer.

      Dankjewel voor het draaien van mijn verzoekje.

      Verwijderen
  10. zonder de bijtjes geen potjes vol lekkers

    BeantwoordenVerwijderen
  11. heerlijk Hilly lekkere jam van bramen


    lieve groet,
    Elise

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zeker Elise, het is allemaal zo lekker:)

      Dankjewel en lieve groetjes,
      Hilly

      Verwijderen
  12. Leuk dat er al bewoners zijn. Mooie foto van de gast.
    Goed idee van aardbeien in een zak.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Er zijn al verschillende gaatjes dichtgemetseld:)

      De aardbeien in de zak zag ik bij een tuincentrum.
      Nooit gedacht dat dat goed ging.

      Verwijderen