Welkom

Mijn belevenissen deel ik hier graag door middel van foto’s en verhaaltjes.

zondag 23 mei 2021

De regen komt met bakken...

Ondanks de regen groeit en bloeit er wat.

Van de rabarber heb ik van de week jam gemaakt, gemengd met aardbeien.  Zo lekker!














De stengels zijn mooi rood gekleurd.













De aardbeien heb ik gekocht in de aanbieding.

Het is heel belangrijk om de potjes goed schoon te maken.

Ik kook ze op met soda, daarna goed schoonspoelen met warm water.













Dit keer koos ik voor geleisuiker speciaal.

Iets minder zoet en het werkt prima.

Ik volg de aanwijzing op de verpakking.

De verhouding fruit en suiker is dan precies goed.

Ik hield nog wat rabarber over, daar heb ik rabarbercompote van gemaakt.




De bessen beginnen te komen, ik heb het idee dat het vorig jaar beter ging.
Ze missen de zon.

Zwarte bes




Kruisbes met stekels














Kruisbes zonder stekels


De bessen zijn nog heel klein.

Zou fijn zijn om ook hier jam van te kunnen maken













Nog wat foto's van het begin van het bloeisel van de bramen.

41 opmerkingen:

  1. mogge Hilly
    wat ik noem een smakelijk blog 😋
    bij mij echt onsmakelijk hé , maar met die prent van mij aan den wandel toch wel leuk :)
    regenachtige zondag groet

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dag Karel,

      Ja afgelopen week gesmuld van de rabarber en aardbeien.

      De prent op jouw blog is leuk, het gedicht minder:)

      Dankjewel en fijne zondagavond.

      Verwijderen
  2. aardbeien en rabarber, de ideale combinatie , lekker lekker

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Stoere stengels, Hilly, mooie kleur!
    Je jam ziet er lekker uit.
    'k Kom achter met bloei..., 'k heb slechts 2 groene aardbeien. Wat niet is kan nog komen, 't is nog vroeg hé!
    Lie(f)s.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Lies.

      De aardbeien hebben zon nodig.

      Ik ben benieuw naar jouw groente en fruit.

      Lieve groet,
      Hilly

      Verwijderen
  4. Reacties
    1. No thanks.
      You can also make it.
      It's delicious.

      Greetings.

      Verwijderen
  5. De vele regen is geen probleem voor de groente. Hier ook niet.
    Dat is smullen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. mmmmm lijkt me zalig hilly, die rabarber aardbeien jam
    zeker als die niet zo zoet is :-)
    supeerrrr, ja de bessen moeten wat meer zon hebben, en ik geloofffff, dat die volgende week komt :-)

    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Fantástico post, enhorabuena Hilly. Un abrazo desde el norte de España.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mijn moeder maakte vroeger ook vaak rabarber klaar! Het is lang geleden dat ik het at.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mijn moeder ook Nicole, dat aten we dan als groente bij de aardappelen.
      Ik vind het erg lekker:)

      Groet.

      Verwijderen
  9. Ha Hilly,

    wat heerlijk, die oogst van je.
    Mooie jam heb je gemaakt.

    De zon komt er aan hoor... Ik heb 'm besteld! :-))

    groetjes van Marlou

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha Marlou,


      Ja de jam is lekker geworden.

      Fijn dat je de zon hebt besteld, dankjewel :-)

      Groetjes,
      Hilly

      Verwijderen
  10. Köstlich, köstlich liebe Hilly,
    ich liebe Rhabarber und Erdbeeren, schloss ganz
    fest die Augen und in meiner Fantasie schmeckte
    mir Deine Marmelade außerordentlich gut....
    Danke dafür, Schmunzelgrüße zu Dir, Karin Lissi

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Danke Karin.

      Ich genieße die Marmelade jeden Tag und bin froh, dass ich sie auf diese Weise mit Ihnen teilen konnte.

      Liebe Grüße für dich,
      Hilly

      Verwijderen
  11. Bij jou groeien heel goed in zijn moestuintje. Regen komen uit de lucht. Lekker gratis water. Wat heb jij lekker Sam gemaakt. Het ziet lekker uit. Rabarber hebben wij nooit gegeten. Ik zou niet weten hoe het smaken. Dit ziet ook goed uit. Fijne avond. Groetjes J&F.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel voor jullie reactie.

      Rabarber is iets wat je lust of niet...:)
      Ik vind het zelf heel lekker:)

      Groetjes voor jullie,
      Hilly

      Verwijderen
  12. Je kan weer lekker vooruit met de jam en ja kruisbessen is ook mijn favoriet. ik vang nu wel regenwater voor mijn plantjes en minituin groente maar laatste wil nog niet erg lukken.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jouw groenten gaan het vast beter doen met dit mooie weer Tine.

      Succes en leuk dat je kwam lezen.

      Verwijderen
  13. Oh yum.. Tis the season for all this goodness and to participate in nature's bounty. Seems you have a nice garden. Lovely weekend to you!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thank you Tammy.
      Yes, this is definitely a harvest season.

      I like the garden.

      Nice week.

      Verwijderen
  14. Rabarber vind ik heel lekker, als kind al.
    En je jam, is een feestje op de tong.
    Op naar de volgende vruchten. Hans

    Ot. Je verzoekje is gedraaid in de show.
    Het programma is beluisteren op de pagina “Bank’s Radio”

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, op naar de volgende vruchten:)

      Ik kon het verzoeknummer nog niet beluisteren, ik was dagen van internet...modem stuk:(

      Groetjes,
      Hilly

      Verwijderen
  15. Jammie! Het water loopt mij in de mond.
    Hopelijk heeft de zon van deze week de bessen goed laten groeien en kun je er ook jam van maken. Taart met kruisbessen is ook heerlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ga zeker jam maken van de kruisbessen, ik vond het vorig jaar zo lekker.
      Taart is ook lekker.

      Verwijderen
  16. Rhubarb and strawberries ... definitely yummy :)

    All the best Jan

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. It's delicious, thank you.

      All the best for you too.
      Hilly

      Verwijderen
  17. Heerlijk die foto's. Hoe ziet het er nu uit met de zon?
    Mammie, die rabarber.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Oh lekker rabarber...doet me denken aan mijn pa zijn groentetuin
    Dank je voor het tegenbezoek

    BeantwoordenVerwijderen