Welkom

Mijn belevenissen deel ik hier graag door middel van foto’s en verhaaltjes.

zaterdag 27 maart 2021

Het begin is er weer van de moestuin.

Ik heb gedroogde koemest opgebracht in de moestuin.

Maggiplant














Heel voorzichtig laten de knopjes zich zien van de fruitbomen.

Stoofperenboom ( Gieser Wildeman)

Appelboom (Elstar)

De kruisbes met stekels, op de achtergrond de zwarte bes

Ik heb er in de herfst een kruisbes zonder stekels bij gekocht

De braam tegen de muur op het zuiden.


Vandaag heb ik groentezaad gekocht:
Rode biet
Kropsla

En plantgoed:
Gele uien 
Stokbonen

Ik heb wat nieuwe Dahliaknollen gekocht, daarover de volgende keer meer.


32 opmerkingen:

  1. wat een feest hé hilly, heerlijk, het is nog wel vroeg het kan nog alle kanten op hé,
    ik hoop dat je tuin beschut ligt,

    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De tuin ligt een beetje beschut.
      We houden het niet tegen. Hopen dat er geen strenge nachtvorst meer komt.

      xxx Hilly

      Verwijderen
  2. Ja, der Frühling kommt - viele Konospen sind prallvoll und wollen zerspringen.
    Gruss Ayka

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, im Frühjahr wird alles platzen.

      Danke Ayka.

      Grüße,
      Hilly

      Verwijderen
  3. mogge Hilly
    ik ben blij dat je het gedicht en prent mooi vind
    je bent goed bezig in je tuintje , en vooral de komende dagen zal je zien dat er veel open springt
    suc6 en een fijne dag
    groet , Karel

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik vind het echt genieten met zaadjes en pootgoed in de weer:)
      En als er dan ook nog wat valt te oogsten en te eten, echt super.

      Ja, het is een leuk gedichten/prentenboekje wat je in je bezit hebt Karel.

      Groet,
      Hilly

      Verwijderen
  4. Wat fijn hé de lente, zo stiekem komen ze weer voor de dag.
    De blaadjes, de plantjes, de zakjes zaad.
    Het buiten lokt weer. Hans

    Ot. Je verzoekje ligt op het log Bankje voor de volgende show.
    De shows staan allemaal op: http://logbankje.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat ben je goed bezig. Ik stond gisteren bij de Action met een zak met 3 Dahliaknollen voor 1,79 in mijn hand maar was te vrekkig om ze uiteindelijk te kopen... Best wel stom achteraf.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Nicole.

      Jammer dat je de Dahliaknollen niet hebt gekocht, was niet duur...

      Groetjes.

      Verwijderen
  6. Heel mooi is het alweer aan het worden in je tuin en ook ik ben al druk bezig om mijn kleine tuintje op balkon weer mooi te maken.
    Lentegroetjes. Tine

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Leuk dat je ook al weer bezig bent Tine, wordt vast weer mooi bij jou.

      Dankjewel en groetjes.

      Verwijderen
  7. Heerlijk hè? Het is lente! Alles zien uitlopen en nieuwe zaden kopen, is een feest voor je hoofd en lijf. Alsof er heel de dag een leuk melodietje klinkt waar je blij van wordt. Genieten van het kleine, zijn de grootste dingen.
    Lieve groet ♥

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jij snapt het Mirjam, het gevoel.

      Dankjewel.

      Lieve groetjes,
      Hilly

      Verwijderen
  8. Je bent weer begonnen in je moestuin heerlijk om dat te doen!
    vooral in deze tijd lekker ontspannend inspannend en heerlijk
    buiten in de natuur en je eet er ook nog eens lekker van!

    lieve groet,
    Elise

    BeantwoordenVerwijderen
  9. je zal weer heerlijk kunnen tuinieren en oogsten

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooi dat alles al weer uitloopt. Dan moet het toch wel gaan kriebelen om in de tuin aan het werk te gaan.
    Ik ben gek op dahlia's. Heb ook net een mooi boek uit de bieb 'Liefde voor dahlia's'.
    Fijne Pasen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Willy.

      Misschien kan ik dat boek ook eens lezen uit de bieb.

      Fijne Pasen voor jou.

      Verwijderen
  11. Oh wie schön dein Frühling kommt. Du zeigst die Kraft, die in der Natur steckt.
    Liebste Grüße und ein wundervolles Osterfest
    Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Vielen Dank.
      Ich wünsche Ihnen auch eine schöne Osterfest.

      Liebe Grüße,
      Hilly

      Verwijderen
  12. Gaat weer eens gaan groeien. Je ziet overal knopjes groeien. Prachtig weer goed doet bij jou in moestuintje. Het sneeuwt af en toe bij ons. Ferry ging ook deur eruit om te werken. En hoe.... Fijne dag verder.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hier hadden we ook hagel en sneeuw brrrr....

      Dankjewel en fijne dag verder,
      Hilly

      Verwijderen
  13. Aha, je bent weer aangevangen las ik wel maar helaas werkt het weer wel wat tegen met die koude en sneeuw. Mijn kleine moestuintje heb ik wat afgedekt op balkon en de plantjes staan even binnen nog.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik dek 's avonds ook alles af en enkele planten staan nog binnen.

      Leuk dat je kwam lezen Tine.

      Verwijderen
  14. Mooi om te zien! Ik zie hier ook alles erg snel veranderen, zalig :-)

    BeantwoordenVerwijderen