Welkom

Mijn belevenissen deel ik hier graag door middel van foto’s en verhaaltjes.

zaterdag 1 mei 2021

Bloesemtijd en tere slablaadjes...

Er zitten kleine bloemetjes aan de bomen, de bloesempracht.

Appelboom-Elstar














Appelboom-Elstar

Stoofperenboom-Gieser Wildeman

De pruimenboom, deze heb ik dit voorjaar gekocht.

Het bietenzaad is gezaaid, de uiten geplant.

De stokken voor de bonen staan in de grond.

Ik heb er wat slaplantjes bijgekocht 















De slaplantjes die ik op de vensterbank zaaide staan ook in de grond, ze zijn heel teer. De foto is niet zo mooi geworden. Ze staan rechts op de foto.














Aardbeien heb ik dit jaar aan de muur in een zak:)

Tot de volgende keer.

37 opmerkingen:

  1. Hoe keurig allemaal, Hilly!
    Elke dag bewonderen, verwonderen...
    Lie(f)s.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zo is het Lies, dankjewel.

      Ik ben ook weer benieuwd naar je pottentuin.

      Lieve groet,
      Hilly

      Verwijderen
  2. wat is bloesem toch mooi hé , ik kan eigenlijk nooit zo als velen , een mooiste aanwijzen :)
    je tuintje ligt er mooi bij , nu hopelijk geen nachtvorsten meer , maar wel wat graadjes meer , komt het helemaal goed daar

    ja een mooi en toepasselijk gedicht , als was het voor jou en je tuin :)
    nog een fijn weekend groet

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Karel.
      Ja bloesembomen zijn zo mooi.

      Ik dacht ook, het gedicht kan zo hier op mijn blog.

      Fijne zondag en groet,
      Hilly

      Verwijderen
  3. Mooi de fruitbomen in bloei, ook een opluchting voor de kwekers.
    wat prachtig om je plantjes weer op te zien komen, leve de lente. Hans

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat een leuke reactie Hans, dankjewel.
      Inderdaad leve de lente.

      Verwijderen
    2. Ik weet welke vreugde je uit je tuintje haalt.

      Ot. Je verzoekje ligt op het log Bankje voor de volgende show.
      De shows staan allemaal op: http://logbankje.nl

      Verwijderen
  4. Hier staan de fruitbomen ook in bloei, ook Elstar. De aardbeien staan gewoon waar ze stonden.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mooi zijn de bloesembomen, als er ook nog fruit aan komt... genieten.
      De aardbeien was hier vorig jaar minder, nu probeer ik het zo.

      Verwijderen
  5. Er komen altijd van die mooie bloemen alvorens het fruit komt en ik hoop dat de zon dan ook veel mag komen en er ook fruit komt aan je bomen. De aardbeien deden het bij mij ook niet zo op het balkon en wellicht ga ik ze ook eens ophangen aan wand balkon van mijn kleine tuintje. Wellicht lukt het dan ook maar ja ik heb de zon in middag laat pas daar en ja die moet dan wel komen. Wens je mooie meidagen toe.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zon hebben we nodig Tine, de aardbeien ook.
      Ik hoop dat het wat warmer wordt.

      Ook jij fijne meidagen.

      Verwijderen
  6. Heerlijk. Die stoofperenboom ziet er zo mooi uit in zijn lentetooi

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Einfach herrlich wie bei dir der Frühling eingezogen ist und dein Garten frisch bestellt wurde.
    Liebe Maiengrüsse von Ayka

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo liebe Ayka,

      Es ist eine wundervolle Zeit.
      Der Mai ist ein wunderbarer Monat.

      Liebe Grüße an dich,
      Hilly

      Verwijderen
  8. Die Obstbäume blühen auch bei uns in voller
    Pracht, eine Augenweide.
    Da bei uns noch frostige Temperaturen herrschen,
    konnte ich leider noch nichts ins Erdreich setzen,
    ein wenig Geduld muss ich noch üben.
    Wünsche Dir viel Erfolg und später guten Appetit.
    Liebe Grüße zu Dir, Karin Lissi

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Danke, Karin.

      Ich genieße meinen Gemüsegarten, ich werde sehen, was es sein wird.

      Liebe Grüße und eine schöne Woche,
      Hilly

      Verwijderen
  9. Gelukkig heb je bloesems overleeft. Dan kunnen appels groeien. Pruimenboom ziet ook goed uit. Leuk dat bij jou in de moestuin groeien. Schieten uit de grond jou moestuin. Fijne dag verder.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, de bloesems kwamen wat later, nu met de kou wel goed zo.

      Ik ben benieuwd hoe alles zich ontwikkeld.

      Groetjes,
      Hilly

      Verwijderen
  10. ohhh dat ziet er supermooi en netjes uit lieve Hilly,
    geweldig, ik ben erg benieuw naar j e oogt van de peren... dat is een oud ras toch die gieser wildeman??
    wat zal het genieten zijn in je paradijsje,
    zet je ook nog bloemetjes om bijtjes en vlinder te lokken ?
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De bloemenzaadjes komen al op.
      We hebben een insectenhotel gemaakt voor de bijen en andere liefhebbers:)

      Gieser Wildeman zijn kleinere peertjes die wat zoet zijn en rood koken.

      Lieve groetjes en dankjewel Dien
      xxx Hilly

      Verwijderen
  11. Beautiful garden you have there Hilly.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dear Hilly,
    how wonderful, your veggie garden is ready for take off :)! Nothing more beautiful than the time when all the fruiters are in bloom. The pure white of the pear and the shades of pink on the apple trees. Have a wonderful spring and thank you so much for your lovely words.
    All my best
    Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hello Elisabeth,

    Nice to read your words, thank you.

    Dear greetings,
    Hilly

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ha Hilly,

    het was wel even zoeken.
    Maar ik denk, dat je toch het meeste met de moestuinblog doet. Dus daar ga ik dan voortaan even langs.

    de tuin ziet er prachtig uit.
    Je bent al hard aan het w erk geweest.
    Dat wortd lekker oogsten later in het jaar!

    Groetjes van Marlou

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je bent welkom hier Marlou, leuk.

      Dankjewel voor je reactie.

      Groetjes,
      Hilly

      Verwijderen
  15. Prachtig! Onze appel-peren en kersenboom hebben ook zulke mooie bloesem!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Fantástico reportaje de tu huerto, me ha gustado mucho. Saludos desde el norte de España.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Gracias por la respuesta.

      Qué bueno que hayas visitado mi blog.

      Saludos desde Holanda,
      Hilly

      Verwijderen
  17. Bloeien en groeien
    Op golven van een seizoen
    Weelderige tuin.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ot. Je verzoekje is gedraaid in de show.
    Het programma is beluisteren op de pagina “Bank’s Radio”

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Dank je wel voor de felicitatie!
    Fijne dag en groetjes van Marlou

    BeantwoordenVerwijderen