Welkom

Mijn belevenissen deel ik hier graag door middel van foto’s en verhaaltjes.

zondag 12 april 2020

De kunst van het zaaien :)

Gisteren was het zo ver, ik heb het bietenzaad gezaaid, de uien geplant en de Dahlia’s.

Eerst voren getrokken met een stok. Daarna na het zaaien weer terug gedicht en iets aan gedrukt.
Alles staat netjes in een rij en de afstand is ongeveer gelijk.
Ik heb er dit jaar touwtjes over gespannen voor e.v. poezen die de tuin bezoeken.
Later zal ik de plantjes nog hier en daar moeten uitdunnen.




Ook zijn de bonenstokken alvast geplaatst.



18 opmerkingen:

  1. Keurig, Hilly, op z'n Paasbest !
    'k Wacht nog even met de staken, de boontjes mogen er pas na 15 mei in...
    Warme Paasgroet,
    Lie(f)s.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Lies.
      Dat van de boontjes had ik al gelezen op de verpakking:)

      Ook voor jou een paasgroet.

      Verwijderen
  2. You have a wonderful garden. I heard the garden stores are suffering.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties

    1. I had the seed ready for a while.
      Always nice to see how everything comes to development.

      Thank you.

      Verwijderen
  3. Het is nu ook heerlijk weer om in de tuin bezig te zijn en het is al een mooi begin Hilly.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hier gelukkig door de kippen, en de Jack Russell weinig last van katten op het erf.
    Hier hebben we ook zo'n beetje alles in de grond zitten.OP 'n goeie oogst.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. bij warm weer, zaai/ poot ik ook al boontjes half April. Doe dan lage boontjes, die ik afdek met vliesdoek, Mislukt het vanwege te koud of te nat, pech, gaat het goed dan eten we eind juni heerlijk boontjes. Boontjes bij de staken gaat ook wel, even omgekeerde bloempotjes op de plantjes zetten als er vorst voorspeld wordt. Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik zou ook bij een van de stokken kunnen proberen ze iets eerder te poten. Ik doe meestal wat op de verpakking staat.

      Dankjewel.

      Verwijderen
  6. mooi om te zien Hilly, zo heerlijk om met je handen in de aarde te zitten hé,
    je doet het supernetjes,
    er is ook nog zoiets als biologisch dynamisch.... dat probeerde ik vroeger:-) maar het werd dan wel een rommeltje :-)
    tuinieren is niet zómaar iets, daar zit je hart in hé.

    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb er veel plezier aan Dien.
      En ik ben lekker buiten.

      x Hilly

      Verwijderen
  7. Liebe Hilly,
    da warst du ja ein ganz fleißiges Bienchen.
    Ich drücke dir die Daumen dass alle Pflanzen gedeihen
    und du deine Freude daran hast.
    Liebe Grüße in deinen Tag, Karin Lissi

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Liebe Karin,

      Ich hoffe alles wächst.
      Sonnenlicht und Wasser
      und ein bisschen Glück :)

      Vielen Dank und Liebe Grüße,
      Hilly

      Verwijderen
  8. Kijk eens aan. Je bent ook lekker bezig geweest. Prachtig zo.
    Je hebt maar druk mee. Hou je bezig. Leuke foto's uit de moestuin. Gaat vast wel lukken. Fijne avond. Groetjes J&F.
    PS:Ik had ook andere blogje bij jou gedichtje ook twee reacties achter gelaten. Zit ik in de spam bij jou?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik hoop dat het goed komt, maar het is zo droog.
      Veel water geven.
      Dankjewel.

      Ik zal een kijken bij mijn andere blog naar de reacties.

      Groetjes en fijn zondag.

      Verwijderen