Welkom

Mijn belevenissen deel ik hier graag door middel van foto’s en verhaaltjes.

zaterdag 16 mei 2020

Er een keer de vruchten van plukken...

Even een blik van wat er zo al groeit en bloeit de laatste week.

Het stoofperenboompje heeft in totaal 12 kleine vruchtjes.
Dat is een lekker maaltje.


De aardbeien bloeien en hier en daar vormen ze al aardbeien.















Het kruisbessenstruikje heeft veel blad, er zijn nog geen besjes te zien.
  














De zwarte bessen kun je al aan de struik zien zitten.




















14 opmerkingen:

  1. Amai, dat gaat vooruit, Hilly!
    'k Heb nog nergens besjes, wel bloempjes (in wording)…
    Lie(f)s.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Als je bloempjes hebt komt het goed Lies.

      Lieve groet,
      Hilly

      Verwijderen
  2. Zal binnenkort even de kruisbessen van hier latten zien. We hebben denk ik wel 200 bessen hangen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wauw dat is veel. Je kunt er dan heerlijke jam van maken.
      Ik denk dat mijn struikje nog geen bessen geeft.

      Verwijderen
  3. Er moet nog even wat meer zonneschijn komen en dan kan jij ook vast veel genieten van je eigen kweek.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. mmmmmmmmmmmmmmm dat gaat weer een feestje worden... kroeselen zo noemen wij de kruisbessen:-)
    zó lekker hé, heb je rode of groene... een feestje in j e tuin Hilly, wat een heerlijke rijkdom
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is een stek Dien.
      Hij zat tussen de zwarte bes die ik ook als stek heb gekregen.

      Ik laat me verrassen, maar ik weet niet of er dit jaar alsnog bessen aan komen.

      Ik heb twee zwarte bessen struiken, zit er aan te denken volgend jaar er een te ruilen voor een rode aalbes.

      De vogels eten hier mee, maar dat mag:)

      x Hilly

      Verwijderen
  5. Het gaat heel goed met groeien. Het ziet goed uit. Er komen nog meer zo eraan. Van de week word warm. Liefs 28 graden. Pffff...Kruisbessen komen gauw aan. Met deze warmte groeien dan nog harder. Fijne dag. Groetjes J&F.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, met die warmte groeit het hard.

      Dankjewel.

      Groet voor jullie.

      Verwijderen
  6. dat is echt een eetbare tuin dat jij hebt

    BeantwoordenVerwijderen