Welkom

Mijn belevenissen deel ik hier graag door middel van foto’s en verhaaltjes.

zondag 20 juni 2021

Er groeien en bloeien gelukjes.

 Zoals belooft in het vorige blog, een foto van de gemengde sla.


We maken het nog lekkerder vanzelf met:
















De bieslook uit eigen tuin was ik vergeten op de foto:)







De bonenplanten omstrengelen de stokken





Elke dag een stukje verder.

Voor de tomatenplanten hebben we een steuntje in de rug gemaakt:)














Eigenlijk niet de bedoeling, maar de maggiplant heeft mooie gele bloemen gekregen. 













Onder de dakrand groeit de druif.

Mooie kleine trosjes zijn er te zien.

Straks als de moestuin bijna leeg is, 

plukken we hier de vruchten en maken er druivenjam van, heerlijk.














Ook dit jaar heb ik weer dahlia's, ik heb ze naast de moestuin geplant.














Volgende keer weer wat meer, anders uit de moestuin,

Tot dan!


36 opmerkingen:

  1. ha die Hilly
    wat ik noem een smakelijk blog :)

    ja een gedicht over geld , staat geschreven boven de ingang van de oude lommerd in Amsterdam
    mooie prent er bij , ja geld maakt het leven wat eenvoudiger , maar gezondheid heb je meer van nodig

    koers groet

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dag Karel,

      Fijn dat je kwam lezen en kijken in mijn moestuintje.

      Gezondheid is het meeste waard inderdaad.

      Groet,
      Hilly

      Verwijderen
  2. Liebste Hilly,
    hmmm, ich liebe frischen Salat aus dem Garten!!!! Vom Garten auf den Teller egal was - das ist das beste Essen, das es gibt.
    Deinen Bohnen wachsen gut und Weintrauben wirst du wohl viele haben.
    Alles Liebe und einen feinen Sommerbeginn
    Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Liebe Elisabeth,

      Eine schöne Antwort.

      Ich genieße auch deinen Garten auf deinem schönen Blog!

      Liebe Grüße und schöne Sommertage,
      Hilly

      Verwijderen
  3. Hallo Hilly, je hebt een prachtige moestuin en het groeit daarbij ook erg goed. Het is toch wel fijn als je van die heerlijke groente en kruiden uit eigen tuin hebt om er dan heerlijke recepten mee te maken. Mooie foto's en dank voor het delen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dag Tine,

      Ik word blij van al wat groeit en bloeit.

      Groetjes en dankjewel.

      Verwijderen
  4. 't Ziet er zó lekker uit, Hilly, en zó mooi/verzorgd!
    Lavas bloeide hier nog nooit, 'k zal proberen niet te kortwieken...
    Lie(f)s.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. heerlijk gezicht,
    vast elke keer genieten als j eaan het werk bent,
    druiven op port is ook erg lekker * hik *
    xxc

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja ik geniet Dien.

      Wijn is ook lekker, niet te vaak, niet teveel:)

      Lieve groetjes,
      Hilly

      Verwijderen
  6. lekker, een slaatje, dat heb ik vorige week vaak gegeten, smaakt altijd

    en zo heb je gans het jaar door iets te smullen, druivenjam at ik nog nooit denk ik

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ziet er allemaal goed uit. Hier doet alles het ook enorm goed. Dat vele vocht was goed voor de natuur.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Es geht doch nichts über frisches Gemüse gleich aus dem eigenen Garten. Ich schnause aktuell zwar lieber von den Erbeeren.
    hab eine gute Woche
    wünscht Ayka

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Ayka,

      So ist es.
      Schön, dass Sie gekommen sind, um zu lesen.

      Liebe Grüße,
      Hilly

      Verwijderen
  9. Wat is je tuintje goed voor je, verser kun je het niet krijgen.
    @ Kan niet zo goed type door een operatie aan mijn hand. Hans

    Ot. Je verzoekje ligt op het log Bankje voor de volgende show.
    De shows staan allemaal op: http://logbankje.nl

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Hans.

      Hoop dat het snel beter gaat met je hand.

      Groet,
      Hilly

      Verwijderen
    2. Gaat goed, het oefenen helpt.
      Gewoon positief doorgaan.

      Verwijderen
    3. Ot. Je verzoekje is gedraaid in de show.
      Het programma is beluisteren op de pagina “Bank’s Radio”

      Verwijderen
  10. Ha Hilly,

    wat ziet dat er allemaal mooi en gezond uit...
    De oogst is geweldig en ik ben versteld van de mooie frisheid.
    En de gele maggi-bloemen...

    Fijn!

    groetjes van Marlou

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Marlou,

      Ik ben er ook blij mee dat het groeit en bloeit en dat je er van eten kunt is dan mooi meegenomen.

      Ja de Maggiplant bloeit leuk.

      Groetjes,
      Hilly

      Verwijderen
  11. Dat ziet er prachtig uit! En het lijkt me extra lekker omdat het uit eigen tuin komt!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Me gusta como crece tu jardín. Te mando un beso

    BeantwoordenVerwijderen
  13. I love your garden, the freshness blooms excellent.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Those salad leaves do look nice.
    You've got some lovely things growing in your garden.

    All the best Jan

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thank you,

      The salad tastes delicious.

      Greetings to you,
      Hilly

      Verwijderen
  15. Viel Interessantes und letztendlich Leckeres gibt
    es in Deinem Garten zu entdecken liebe Hilly, schön
    dass Du so viel erfolgreich ernten und verspeisen
    kannst, freut mich sehr für Dich.
    Liebe Grüße zu Dir, Karin Lissi

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Danke Karin.

      Ich bin zufrieden mit dem Gemüsegarten.

      Liebe Grüße an dich,
      Hilly

      Verwijderen