Welkom

Mijn belevenissen deel ik hier graag door middel van foto’s en verhaaltjes.

zondag 1 augustus 2021

laatste nieuws

 Weer eens een berichtje hier.

Over het verhaal van de slakken schreef ik al eens.

Er is veel opgegeten ook de mooie Dahlia's die ik bij het moestuintje had staan.

De stokbonen stonden mooi in bloei, hier en daar ontwikkelde zich al een boontje.

Maar, toen kwam er vorige week heel slecht weer.
Hagel, regen en korte tijd heel veel wind.
Toen ik bij het moestuintje kwam schrok ik wel.
De stokken met bonen en al waren omgewaaid.














We hebben de stokken rechtop gezet en de wortels van de planten opnieuw in de grond gestopt.

Het lijkt er op dat de schade meevalt, enkele dode bladeren maar de planten staan nog in bloei.

De bieten groeien goed door.


De tomaten doen het heel goed, dat is mooi.

Af en toe haal ik er wat "dieven" uit.


 











De appels krijgen een mooi rood blosje.

Af en toe kunnen we nog wat kruisbessen opsnoepen:)














Morgen halen we de uien uit de grond, want al het loof is afgestorven.

Net als vorig jaar leg ik ze in de houtstek te drogen en daarna gaan ze de kelder in.

Dit was het laatste blogje hier.


Ik ga weer verder op mijn andere website:

Met eigen ogen:

https://hillysogenzien.blogspot.com/

Hier laat ik foto's zien en schrijf ik kleine verhaaltjes over dat wat ik zie en waarneem.

Welkom daar!

23 opmerkingen:

  1. Hopelijk kan je boontjes redden, Hilly. Elke pech, ook in de moestuin, is er een te veel.
    De rest staat er mooi/goed bij!
    Het laatste logje? 'k Zal je moestuin missen...
    Lie(f)s.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dag Lies,

      De schade valt nog mee.

      Het laatste logje hier maar op mijn andere blogs ga ik verder, welkom daar.

      Lieve groet,
      Hilly

      Verwijderen
  2. ha die Hilly
    dus de schade viel gelukkig mee in de moestuin , kunnen jullie binnenkort meer snoepen dan alleen kruisbessen :)

    ja weer een mooi gedicht en prent hé
    weemoed kennen we allemaal wel

    fijne avond groet

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Karel,

      Ja de schade valt mee.
      We hebben veel uien en we hebben ook al bietjes gegeten.

      Weemoed kent iedereen inderdaad.

      Zeker een mooi gedicht.

      Groeten.

      Verwijderen
  3. Einfach herrlich deine Gartenbilder, so macht Ernten spass. Bei den Äpfeln würde ich dir gerne helfen und mein Frauchen hätte Lust auf frische Bohnen.
    Dir einen guten Start in den Monat August wünscht Ayka

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Liebe Ayka,

      Du willst also einen Apfel :)

      Schön, dass Sie gekommen sind, um zu lesen.

      Liebe Grüße an dich von,
      Hilly

      Verwijderen
  4. het weer valt niet mee voor de beginnende groenten
    ook de bloemen zien af van de vele regen en weinig zon
    de appels zien er wel al goed uit
    We zien je wel verschijnen daar op je andere blog

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Met de appels lijkt het goed te komen en ook met de tomaten..

      Op het andere blog begin ik binnenkort.

      Verwijderen
  5. Hier hadden we een emmer vol kruisbessen dit jaar. En er hangen er nog hier en daar enkele.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Liebe Hilly,
    es ist immer wieder spannend beobachten zu können,
    wie gesetzte Gemüsepflanzen wachsen und gedeihen
    und man sie ernten kann. Nicht alles hat der arge
    Regen und der Sturm vernichtet, freut mich sehr für
    Dich.
    Liebe Grüße in Deinen Tag, Karin Lissi

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Danke Karin.
      Nicht alles ist verloren.
      Wir haben schon Rüben essen können, lecker.

      Liebe Grüße an dich,
      Hilly

      Verwijderen
  7. Zo te lezen had je dus maar ene snijboon en ja het weer is voor tuinen niet zo erg goed. Wellicht toch een tip om als dit mogelijk is in de tuin een kas te maken dan staat alles wellicht wat veiliger. Maar rest groente en kruisbessen doen het redelijk zag ik wel. Groetjes Tine

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja een kas zou mooi zijn, maar wat er goed gaat is mooi meegenomen.

      Dankjewel Tine, groeten.

      Verwijderen
  8. Zelfs in de moestuin is het 'goede en slechte tijden'. Hopelijk komt er nog een mooie bonenoogst en ze zullen dan extra lekker smaken.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Growing vegetables isn't always easy especially as we have had a lot of rain this summer.

    I will see you on your other blog.

    All the best Jan

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heerlijk een moestuin te hebben lekker met je handen in de aarde
    en al het heerlijks wat daar groeit

    lieve groet,
    Elise

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is het ook Elise.

      De moestuin is nu in winterstop, alleen de Rozemarijn doet het nog goed.

      Lieve groet,
      Hilly

      Verwijderen