Welkom

Mijn belevenissen deel ik hier graag door middel van foto’s en verhaaltjes.

donderdag 26 mei 2022

Trots op eigen jam.

Vandaag wat van de rabarber geoogst.
Er zaten al mooie rode stengels aan.

















Grote bladeren zitten eraan:)















Ik heb wat aardbeien gekocht in de winkel. 















Zo kon ik rabarber-aardbeienjam maken.

Eerst de potjes uitkoken met soda, daarna goed naspoelen.

Ik heb het recept voor de jam van de website van Van Gilse gehaald.

De jam heb ik gemaakt met Van Gilse Geleisuiker Speciaal deze is minder zoet.

Je bent 500gr rabarber nodig en 750 gram aardbeien voor ongeveer 4 potten jam.


Het is hele lekkere jam vind ik!



























Ik heb gisteravond mijn eerste krop sla gegeten:)

Tot het volgend blogje!

 

26 opmerkingen:

  1. Genau, Erdbeer mit Rhabarber gehören einfach zusammen ist Glas. Sehen toll aus deine Glläser, jetzt noch frisches Brot und Butter und das Frühstück kann beginnen.
    Dir liebe Grüsse senden Ayka mit Erika

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Liebe Ayka und Erika, vielen Dank für die nette Antwort.
      Wir werden die Marmelade genießen.

      Süße Grüße an Sie von Hilly

      Verwijderen
  2. Mir läuft das Wasser im Munde zusammen liebe Hilly, wünsche
    dir und deinen Lieben einen gesegneten Appetit, liebe Grüße,
    Karin Lissi

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Och liebe Karin, wenn ich es mit dir teilen könnte, würde ich es auf jeden Fall tun.

      Wir werden die Marmelade genießen.

      Liebe Grüße an dich von Hilly

      Verwijderen
  3. mmmm, krijg zin in die jam, zo'n lekkere combinatie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Woonde je dichtbij dan bracht ik jou een potje jam.

      Dankjewel.

      Verwijderen
  4. Hier wachten we nog even tot de aardbeien van onszelf te plukken zijn. Nog een week denk ik.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Heerlijk je eigen aardbeien, dit jaar heb ik ze zelf niet.

      Verwijderen
  5. Het water loopt me in de mond ;)
    Maar dan voor gewoon rabarber die wij aten als appelmoes :)
    Lekkerrrrr

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Gewoon rabarber is ook heel lekker.
      Ook verrukkelijk in de yoghurt.

      Dankjewel.

      Verwijderen
  6. Heerlijke jam, nou zeker.
    vooral zelf gemaakt zo een feestje op brood, vla of zo. Hans

    Het is wel een mooie foto van de dame 'penny for your thoughts'.
    Ik zou de trein vergeten. Hans

    Ot. Je verzoekje is gedraaid in de show.
    Het programma is beluisteren op de pagina “Bank’s Radio”

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ja de jam is lekker:)

    -foto van de dame 'penny for your thoughts'.??

    @ Dankjewel voor het draaien van het verzoeknummer.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Uy que ricas mermeladas. Te mando un beso.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Your rhubarb looks great ...
    The jam sounds delicious.

    All the best Jan

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. The jam is delicious.
      The rhubarb is growing well again, maybe I can also make rhubarb crumble.

      Thank you and all the best,
      Hilly

      Verwijderen
  10. Reacties
    1. Dankjewel Lies,
      Het is heerlijke jam.

      Lieve groetjes,
      Hilly

      Verwijderen
  11. Reacties
    1. Het smaakt zo lekker Elise, ik ben al aan het tweede potje bezig:)

      Dankjewel en groetjes.

      Verwijderen
  12. Dat is jam die ik ook het liefste eet en haalde deze weleens in de landwinkel. Kan ik nu niet meer heen helaas.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Tine, wat jammer dat je niet in de buurt woont...

      Lieve groet,
      Hilly

      Verwijderen
  13. We use rhubarb in so many different ways and each one is delicious!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Rhubarb is really tasty.
      This week I'm making rhubarb crumble.

      Thank you.

      Verwijderen