Welkom

Mijn belevenissen deel ik hier graag door middel van foto’s en verhaaltjes.

donderdag 16 juni 2022

Klein momentje in mijn moestuin...

Het is weer tijd voor een update.

De bieten doen het goed althans aan het blad te zien.
Wat er onder de grond gebeurt kan ik nog niet zien.



























De uien hebben ook echt schik.














Ik dacht eerst dat het met de bonen niet goed kwam.
Het duurde lang voor er iets van groen te zien was.
Maar, de plantjes groeien ene slingeren zich mooi om de stokken.






















Tenslotte de appelboom.
De kleine appeltjes hebben al mooie rode blosjes.
Het is een Elstar, die zijn heerlijk om zo op te eten straks.



























De sla groeit goed en we eten regelmatig een kropje op.
Dit weekend maak ik  rabarbercrumble, dan is het op.
De rest laat ik er aan zitten als mest voor de plant.

Tot de volgende keer.

20 opmerkingen:

  1. Your garden looks great. Fresh vegetables and fruit are the greatest treats in life!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. That's right, thank you.

      Greetings to you.

      Verwijderen
    2. Kleine tip, voor de appels: haal die kleine appeltjes weg, zodat de boom daar geen kracht naar toe hoeft te laten gaan. Eigenlijk zou je moeten dunnen, zodat de appels groter kunnen worden. Zelf vind ik dat altijd lastig, zo jammer om die appeltjes weg te halen...maar toch de keer dat ik het deed werden de appels wel groot.https://volkstuinvanbemar.nl/als-rijpe-appels/

      Verwijderen
    3. Bedankt voor de tip.
      Ik vind het inderdaad altijd jammer om appeltjes weg te halen.
      Er zitten wel hele kleintjes aan, die haal ik weg.

      Verwijderen
  2. 't Staat zó fris, Hilly!
    Lie(f)s.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wel in de gaten houden nu, er komen twee warme dagen aan.

      lieve groetjes,
      Hilly

      Verwijderen
  3. goede groenten- en fruitteler ben je, je werk loont duidelijk

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik vind het ook mooi.
      Alles wat groeit en bloeit.

      Dankjewel An.

      Verwijderen
  4. Genieten al die lekkere dingen uit je eigen tuintje :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. De bieten herken ik wel, net als de prei, en klimboontjes.
    Het groeit en bloeit in je tuin. Hans

    Ot. Je verzoekje is gedraaid in de show.
    Het programma is beluisteren op de pagina “Bank’s Radio”

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ja dat doet het zeker:)

    @ ik ga luisteren, dankjewel.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Jou moestuin wilden wel goed groeien met deze mooie weer. Bieten ziet heel goed uit. Uien en bonen ziet ook goed uit. Bonen gaat goed komen. Zolang geen beestje erop komen. Zoals slakken enz. Leuk eens laten zien. Succes met moestuin. Fijne avond. Groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ben wel bang dat er slakken in mijn moestuin komen:(
      Dankjewel.

      Groetjes.

      Verwijderen
  8. Your garden is looking good.

    All the best Jan

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. I am very happy with my vegetable garden.

      All the best to you,
      Hilly

      Verwijderen
  9. Reacties
    1. Bietjes zijn echt lekker van eigen tuin.
      Ik verheug me er op.

      Verwijderen
  10. bonen houden van warmte he hilly, heerlijk net als wij mensen :-) het ziet er geweldig uit, een moestuin dat is geweldig een rijk gevoel als je thuis komt met oogst heerlijk, xxx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dag Dien,

      Zeker hebben we de zon, de warmte nodig.
      De bonen doen het tot nu toe goed.
      Van de week noemde iemand mijn moestuin een snoeptuin, leuk he...

      xxx Hilly

      Verwijderen