Welkom

Mijn belevenissen deel ik hier graag door middel van foto’s en verhaaltjes.

zondag 9 april 2023

Kruidje roer me:) en lievelingsbloemen.


 












Van een pallet hebben we een kruidenrek gemaakt.
Gisteren heb ik de plantjes erin gezet.
Marjolein, bieslook peterselie en citroenmelisse.
De tijm heb ik in de volle grond gezet bij de rozemarijn en de lavas.






















Van de week heb ik mijn lievelingsbloemen gepoot in speciekuipen.
Dahlia's in verschillende kleuren en soorten.
De bloei, Iets om naar uit te kijken.























Wat heb ik nog meer gedaan afgelopen week...
De peultjes in de grond gepoot. Ik heb er niet zoveel van nodig, 
dus mijn zusje zet de rest in haar moestuin.
We hebben een rek gemaakt waar de plantjes tegenop kunnen klimmen.
Twee bezemstokken met gaas ertussen.








































Fijn dat je mijn blog weer bezocht, tot ziens!

23 opmerkingen:

  1. Hej Hilly,
    Mooi en handig kruidenrek. Dat wordt heerlijk plukken.
    Dahlia's vind ik ook zo mooi. Ik geniet nu al van de foto's.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hej Willy,

      Dankjewel.
      Als de dahlia's bloeien deel ik de foto's hier.

      Groetjes voor jou,
      Hilly

      Verwijderen
  2. Beste Hilly,
    Dat kruidenrek van een pallet is geniaal maar lukt denk ik alleen in jullie klimaat. Hier is het té harsh en drogen de plantjes teveel uit zonder buffer van voldoende grond/vocht.
    Oh, heerlijk peultjes in de lente... Zó lekker om die vers te eten!
    En ook heel smart om twee bezemstelen te gebruiken met gaas er tussen.
    Veel plezier nog in jullie tuintje.
    Liefs,
    Mariette

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Beste Mariette,

      Ik denk dat ik de plantjes wel vaak water zal moeten geven.
      We vinden het leuk om van materiaal wat we hebben iets te maken.
      Dit jaar heb ik voor het eerst wat peultjes, zien wat het wordt.
      Ja, die bezemstokken stonden in de schuur, net als het gaas.
      Ik dacht en man maakte:)

      Ik vind het nog steeds leuk in de moestuin werken en ik leer steeds bij.

      Liefs en groetjes,
      Hilly
      .


      Verwijderen
  3. Lindo especiero. Esperó que tus flores florezcan sanas. Te mando un beso y te deseo unas felices pascuas.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. I am happy with the spice rack.
      Delicious in dishes.

      Greetings from the Netherlands for.

      Verwijderen
  4. Einfach eine tolle Jahreszeit wenn alles startet. Wir sind scho ngespannt auf die Dahlien Blüten.
    Liebe Grüsse zum Osterausklang senden Ayka mit Erika

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Liebe Ayka und Erika,

      Vielen Dank für Ihren netten Kommentar.
      Wenn die Dahlien blühen, werde ich sie hier mit euch teilen.

      Liebe Grüße und einen schönen Tag,
      Hilly

      Verwijderen
  5. Fleißig, fleißig seid ihr gewesen liebe Hilly und das Regal für die Gewürze ist euch sehr gut gelungen und ein gutes Gelingen wünsche ich euch bei allen Pflanzen oder Gewürzen die ihr gesät oder eingesetzt habt.
    Liebe Ostergrüße in deinen Tag, Karin Lissi

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Liebe Karin,

      Ich arbeite gerne im Gemüsegarten.
      Ich mag Kräuter und sie sind so schön.

      Habt einen schönen Tag und liebe Grüße,
      Hilly

      Verwijderen
  6. een goed en creatief idee had je met die pallet
    En nu wachten op lekkers en mooie bloemen

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ein tolles Kräuterbeet und einen wunderschöne Dahlienmischung! Das wird prachtvoll.
    Alles Liebe
    Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  8. De kruiden staan er reeds, Hilly, deze ochtend bloemen gezaaid, en sluimererwten, stilaan kom ik ook op dreef. Er is nog veel te doen...
    Lie(f)s.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. You've been busy.
    Love the look of your herbs.

    Happy Growing.

    All the best Jan

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. It's so nice to start again and see how everything grows again.

      Thank you and all the best,
      Hilly

      Verwijderen
  10. Leuke rekje heb je gemaakt. Heel goed idee van jou Hilly. Kruiden wilde bij jou goed doen. Mooie bloembollen heb je daar. Daar gaat de bollen ook in de grond. Het zal mooi worden.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja de bloembollen zitten in de grond.
      Ik vind zelf het kruidenrek ook mooi, dankjewel.

      Groetjes voor jullie,
      Hilly

      Verwijderen