Welkom

Mijn belevenissen deel ik hier graag door middel van foto’s en verhaaltjes.

dinsdag 18 april 2023

Ik sla mijn slag:)

Ik ben weer druk geweest in de moestuin, wel genoten.
De uien zijn gepoot, het rode bieten zaad gezaaid.
Net als andere jaren heb ik er weer touwtjes overgespannen voor de buurkatten.
Dat houd ze tegen om er in te krabben 😊
De merel springt guitig tussen de draadjes, helaas was ik te laat met de camera.
 


























Ik kreeg verschillende soorten slaplantjes van mijn zusje, zo heb ik variatie.
Wat er van heb ik in de slakweekbak gezet naast de kropsla.
En enkele slaplantjes in het kweektunneltje.

 





























33 opmerkingen:

  1. Wat slim van die draden! Dat ga ik aan mijn man doorgeven! Die doet bij ons de moestuin.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nicole,

      Die draden werken goed.
      De oplossing voor mijn kruiden zie je in het vorige blogje.

      Groetjes,
      Hilly

      Verwijderen
  2. How wonderful. You are already gardening. It is snowing right now! Gardening is a super short season for us.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Tammie,

      We still have to keep an eye on the plants for night frost.

      Thank you and all the best,

      Verwijderen
  3. Beste Hilly,
    Dat ziet er weer allemaal ijverig en veelbelovend uit voor de komende weken.
    Het zal best gaan groeien—mits poezen en merels zich gedeisd houden! 😉
    Als geboren tuindersdochter vind ik het àltijd spannend om te volgen wat jij/jullie op de vruchtbare Nederlandse grond nog doen!
    Liefs,
    Mariette

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Beste Mariette,

      We zijn zelf ook altijd weer benieuwd.
      Het is zo leuk om een moestuintje te hebben.

      Ik vind het leuk dat je mij wilt volgen, dankjewel.

      Alle goeds voor jullie en liefs,
      Hilly

      Verwijderen
  4. Nun noch eine Portion gutes Wetter und in deinem Garten wird es grün.
    Viel Gartenerfolg wünschen Ayka mit Erika

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Danke schön.
      Bin gespannt was es dieses Jahr wird.

      Alles Gute für dich,
      Hilly

      Verwijderen
  5. Viel Glück und dass du möglichst viel ernten kannst liebe Hílly,
    wünsche dir einen schönen Frühlingstag, Karin Lissi

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ich hoffe es wächst alles gut.


      Habt einen schönen Frühlingstag und liebe Grüße.

      Verwijderen
  6. Kijk eens gaat groeien. Jou moestuintje ziet prachtig uit. Vriezen heb je goed bedekt. Je zult later zien dat heel hard gaat groeien. Echt leuk om te zien. We wensen je een mooie zonnige dag toe.Groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  7. slim van je, nu nog iets voor de merel, maarja, die moet ook aan z'n eten geraken hé ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wie zaait zal oogsten is het toch ?
    Een leuke bezigheid in ieder geval...
    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Suerte con el huerto. Te mando un beso.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Fijn dat een paar touwtjes al helpen tegen de buurkatten. Het staat er netjes bij en zal wel snel gaan groeien. Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het helpt echt Willy:)

      Groetjes,
      Hilly

      Verwijderen
    2. Een buurman van ons spande touwtjes van de ene naar de andere schutting om te voorkomen dat er geen reigers bij zijn vijver kwamen. Dat werkte ook.

      Verwijderen
    3. Ook een idee Willy.
      Een vijver hebben we niet:)

      Verwijderen
  11. Ziet er veelbelovend uit, Hilly!
    Lie(f)s.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik hoop het Lies, het is hier veel te koud:(

      Lieve groet,
      Hilly

      Verwijderen
  12. BEAUTIFUL PLANTING OF VEGETABLES, IT TAKES SO GOOD.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. So lovely to grow your own vegetables - you have been busy.

    All the best Jan
    https://thelowcarbdiabetic.blogspot.com/

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Je gaat steeds slimmer worden Hilly en hoop dat jullie weer heerlijke groenten uit eigen tuin zal mogen eten. Lieve lente groet Tine

    BeantwoordenVerwijderen