Welkom

Mijn belevenissen deel ik hier graag door middel van foto’s en verhaaltjes.

woensdag 10 mei 2023

Smullen en maag vullen:)

De slaplanten die ik van mijn zussie kreeg doen het wel heel goed.
Binnekort sla met gebakken aardappelen, jammie...

Maar ook mijn eigen kropsla begint te komen.
Ik heb de plantjes opnieuw uitgeplant in de kweekbak.

Ik heb er een nieuwe kruisbessenstruik bij gekocht.
Er komen al kleine vruchtjes aan:)
Aan de oudere struik komt niet veel.
Misschien 1 potje jam maken:)
















Mijn rabarberplant was nog niet groot genoeg om te oogsten.In het stalletje in het buitengebied van ons dorp heb ik rabarber gekocht en aardbeien bij de winkel. Daar heb ik heerlijke jam van gemaakt:)















Tot de volgende keer!

34 opmerkingen:

  1. Het groeit nu ook allemaal snel.
    Van de jam kun je al lekker smullen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Beautiful images for natures owns, thanks Hilly.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Pleased the lettuce is doing well.
    I'm sure that jam is yummy :)

    All the best Jan
    https://thelowcarbdiabetic.blogspot.com/

    BeantwoordenVerwijderen
  4. oooh dat ziet er heel lekker uit, en de sla vast dubbel lekker omdat je ze zelf kweekte

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Die sla is altijd lekker vers van de grond ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hilly, du hast schon so schönen Salat ... und hmmmm Erbeer-Rhabarbermarmelade mag ich so gern.
    Eine schöne Frühlingszeit und liebste Grüße
    Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Vielen Dank für die spontane Antwort, schön.

      Liebe Grüße für Dich,
      Hilly

      Verwijderen
  7. Frischer Salat und Erdbeeren mit Rhabarber, da meint es dein Garten aber gut mit dir
    Es Grüssen herzlich - Ayka mit Erika

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hmmm, gebakken aardappels met sla. Heerlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Héérlijk, Hilly!
    Mijn kruisbesplant(je!) draagt ook vruchtjes.
    Lie(f)s.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Het ziet allemaal goed uit. Wilde wel groeien. Jam potje ziet heel goed uit. Zeker lekker. Fijne dag. Groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Die jam vind ik ook altijd lekker en haal deze dan bij de landwinkel en het ziet er toppie uit in je moestuin Hilly.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Es freut mich sehr liebe Hilly dass alles sehr gut gedeiht in deinem Gartenparadies und du aus dem Vollen schöpfen und genießen kannst.
    Bartkartoffeln mit zartem Salat, selbstgemachte Marmelade ohne Chemie usw. mein Herz was willst du mehr!
    Fröhliche Grüße in deinen Tag, Karin Lissi

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Es ist schön, aus dem eigenen Gemüsegarten essen zu können, Karin.

      Ich brauche nicht viel mehr.

      Liebe Grüße für Dich,
      Hilly

      Verwijderen
  13. Wat een feest is het weer in je groentetuin, het is een belevenis om te oogsten.
    Heerlijke eigen jam, die zijn het lekkerst. Hans

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Bellas lechugas y las fresas se me atojaron como la mermelada. Te mando un beso.

    BeantwoordenVerwijderen