Welkom

Mijn belevenissen deel ik hier graag door middel van foto’s en verhaaltjes.

zondag 19 juni 2022

Heerlijk zoete, lichtzure smaak met een dakje van bloem.

Vandaag heb ik de laatste rabarber van de tuin gehaald.

Ik heb er een heerlijke rabarbercrumble van gemaakt.




Er is nog een beetje rabarbermoes over voor in de yoghurt. 























Dat wat er nu nog over is van de rabarberstengels en bladeren,

laat ik aan de plant zitten. 

Zo kan hij alvast wat op krachten komen voor de winter.
















Volgende keer vertel ik wat over de kruiden.


27 opmerkingen:

  1. Rhubarb Crumble ... so delicious.

    All the best Jan

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Delicious for sure.

      All the best to you and greetings,
      Hilly

      Verwijderen
  2. Sieht köstlich aus liebe Hilly, ich esse auch gerne Rhabarber und
    trinke zur Zeit, da es sehr heiß ist, Rhabarber-Schorle, schmeckt
    gut und ist erfrischend.
    Ich sende dir liebe Grüße in deinen Tag, Karin Lissi

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Der Crumble war lecker.
      Danke liebe Karin.

      Von hier sende ich Ihnen liebe Grüße.

      Verwijderen
  3. ik knipper met m'n ogen ;-)
    ja bij rabarber heb ik dat, het zure is niet zo mijn ding, maar met zoet er bij kan het wel
    De crumble ziet er heerlijk uit

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat heb eten heerlijk gemaakt uit jou moestuin. Het ziet goed uit. Gaat weer groeien in je tuin. Volgen keer over de kruiden ben ik benieuwd ernaar. Fijne dag. Groetjes J&F.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. leuke dingen doe je ermee, wij aten het als appelmoes bij de warme maaltijd en vind ik nog steeds lekker ook ;)
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  6. 't Zal weer lekker zijn, Hilly!
    Lie(f)s.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja was het wel Lies.

      Lieve groet,
      Hilly

      Verwijderen
    2. ‘Ingrid Marie’, is haar naam, Hilly, een oud appelras afkomstig uit Denemarken, één van de voorouders van de Elstar.
      Lie(f)s.

      Verwijderen
    3. Dankjewel Lies dat je het even laat weten.

      Lieve groet,
      Hilly.

      Verwijderen
  7. One of the more interesting things we do with rhubarb is make a sauce that goes with chicken, and it is a delicious combination.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zo jammer dat mijn lief het niet lust :-) Ziet er allemaal heerlijk uit Hilly.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja dat is zeker jammer dan Helena, mijn lief lust het gelukkig wel:)
      Dankjewel voor de reactie.

      Verwijderen
  9. Reacties
    1. It sure was Tammie.
      Today I want to make some kinds of jam from fruits :)

      Thank you.

      Verwijderen
  10. Heerlijk, groente uit eigen tuin.
    Rabarber een dankbare groente. Hans

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is het zeker Hans.
      Dankjewel.

      Verwijderen
    2. Ot. Dank je voor je gedichtje, hee lief.
      Je verzoekje ligt op het log Bankje voor de volgende show.
      De shows staan allemaal op: https://logbankje.nl

      Verwijderen